Gå til innhold

Noen med 7år+ mellom barna sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som vil dele noen fordeler og ulemper med "stor" aldersforskjell??

Min datter er nå 7 år og 4 mnd, og blir storesøster hvert øyeblikk!! Hun gleder seg masse, og jeg håper hun fortsatt synes det blir stas da lillemann kommer!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg selv er eldst i familien, har to brødre og vi har 7 år mellom hvert av oss. Det vil si jeg var 7 når han neste mann ble født og 14 når siste mann kom. Fordelen er jo at man er til stor hjelp. Den største ulempen er vel at man har for stor aldersforskjell for å vokse opp sammens, hvis du forstår hva jeg mener. Vi lekte jo aldri sammen. Og det var ikke mange år til jeg flytta ut av huset - så jeg kjenner lite til han minste sin oppvekst siden jeg var i utlandet i den tida.

Skrevet

lurer litt på det samme. her blir det 7.5 år mellom storesøster å baby på vei....

Skrevet (endret)

Nå regner jeg ikke med at snuppa flytter ut med det første uansett.... i og med at hun er 7, men lurte mer på hvordan det er å ha 2 barn med litt aldersforskjell i samme hus, på ferier osv...

Endret av esam
Skrevet

Den eldste vil være til hjelp, det var jo det jeg mente ;)

Skrevet

Jeg er selv storesøster og det er 7 år mellom meg og søstern min. Da vi vokste opp hadde vi ikke så mye med hverandre å gjøre. Vi lekte aldri sammen, var aldri opptatt av de samme tingene osv. Dette har fulgt oss til den dag i dag når vi er voksne, vi har ikke noe nært forhold i dag heller. Hun ser meg mer som en ekstramamma enn en søster. Jeg skal ikke ha så lang avstand mellom mine barn da jeg tror det er lettere for dem å bygge gode relasjoner om de er tettere i alder.

Skrevet

Eg var 10 da min lillebror kom. De gikk helt fint:) fra mi side da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...