Mamma i vinden Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Jeg vil gjerne ha en stødig bæresele til babyen som kommer i mai. Men hva skal jeg velge? Noen med erfaringer. Vil ikke ha Babybjörn, heller ikke bæresjal eller lignende. Har sett på Beco og Ergo, men bare på nett. Har noen erfaringer med disse?
lille sprelle Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Vi har god erfaring med ergo, men bare fra barnet var litt større.
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Jeg er veldig glad i min Manduca, mini sitter godt i den. Og den er kjapp å ta av og på. Jeg hadde en Moby Wrap i tillegg men den er det noe mere styr å knyte på seg. Moby er knallfin fra starten av.
Madolyn & Muffin Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Vi er superfornøyde med Angelpack; det er bare tre spenner som skal klikkes, så er den på! Minst like lett som babybjørn, og MYE mer ergonomisk da babyen får støtte rundt hele rumpa og undersidene av lårene helt ut til knehasene, slik at babyen kan bæres i timevis! Babyen kan også bæres på ryggen i Angelpack. MEN - syntes ikke gutten satt så veldig godt oppi der før han var ca 62-64 cm da; syns det var verre å få ham til å sitte trygt i fht pusten og beina når han var bitteliten... Med nestemann kjøper jeg definitivt et elastisk bæresjal til å bruke de første par månedene, før vi går over til Angelpacken. Her er en side du sikkert vil finne informativ; videoer som tester ut diverse bæretøy til nyfødte: http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=170265
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Jeg hadde manduca da storebror var liten. Var ikke spesielt fornøyd med denne. Syntes den var trælete å få på. Stropper jeg ikke rakk til osv... Kjøpte babybjørn active siden, og har vært veldig fornøyd med den. Det kommer jo an på hvor mye du skal bruke den. Jeg har ikke babyen hengende på meg i _timesvis_... Går sjelden veldig lange turer med bæretøy, men bærer heller i korte intervaller her hjemme. Til sommeren, med ny baby tenker jeg å bruke babybjørnen.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #6 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har vært fornøyd med ergo-selen min, iallefall. Fikk imidlertid aldri brukt spedbarnsinnlegget, da ungen hadde refluks, og i mange måneder gulpet ut både meg, selen og seg selv bare vi forsøkte å få henne inn i selen...
Trultetryne Skrevet 3. februar 2012 #7 Skrevet 3. februar 2012 Jeg er veldig fornøyd med Manduca. Vi hadde først en BabyBjørn og den var grusom for rygg og kuldre.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2012 #8 Skrevet 3. februar 2012 Babybjørn er nok fin dersom babyen ikke trengs å bæres så veldig mye. Men om du får en baby som ønsker mye nærhet, så er en ergonomisk bæresele helt topp. Da er babyen glad og fornøyd, henger ikke dinglende etter skrittet som i Babybjørn, og du har i tillegg begge armer fri Har venner med to tette hvor eldste var i trassalder og yngste hadde mye mageplager og skrek om hun ble lagt ned; da var en skikkelig bæresele uvurderlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå