Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Har en guttunge med feber her hjemme (som halve DB ser det ut for ). Han har sovet i noen timer, og jeg målte ham til 39,2 for ca 40 minutter siden. Han klaget over vondt i hode, så han fikk en Ibux. Synes han fortsatt virket varm og målte ham på nytt nå nettopp. Han har nå 39,1 i feber. Burde ikke temperaturen ha gått ned litt mer til nå? Tok selv to Ibux av samme pakken i går pga hodepine, og de funket på meg. Gir normalt sett paracet ved feber, men vi er tom, derfor Ibux.
☆☆☆ Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Den har bare såvidt begynt å virke, og hvis feberen var på opptur er det naturlig at den holder seg en stund. Mål igjen om en halvtime og se om ikke det går nedover da..
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2012 Den har bare såvidt begynt å virke, og hvis feberen var på opptur er det naturlig at den holder seg en stund. Mål igjen om en halvtime og se om ikke det går nedover da.. Ok, trodde den skulle virke etter 30 min jeg slik paracet gjør. Tror ikke feberen var på vei opp, den har holdt seg stabil siden i dag tidlig, men nå synes jeg at han så mer plaget ut og derfor gav jeg ham Ibux. Får måle ham igjen om en halvtime å se da. Men Ibux tar feber den også ikke sant?
☆☆☆ Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Ja, ibux tar feber. Om den virker like godt som paracet har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om, barn har jeg ikke og jeg kan ikke huske sist jeg trengte febernedsettende selv. På jobb (eldreomsorgen) bruker vi paracet om det ikke er en spesiell grunn til å velge noe annet (leversvikt f eks). Ifølge felleskatalogen oppnår man makskonsentrasjon av medikamentet 1/2-2 timer etter inntak av tabletter, kapslene har raskere virkning og stikkpillene virker seinere. Med andre ord er det noe individuelt hvor raskt den virker og hvor fort den når maks virkning.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2012 Takk for svar stjernen Ser ut for at du har rett. Nå hadde han bare 38,5 i feber, så nå går den nedover.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Når gutten min er skikkelig syk, kan det ta laang tid før paracet virker også. Opp til 1 1/2 time. Men det er bra du følger med, Alva, for hvis febernedsettende ikke virker, bør man kontakte lege (ved høy feber) God bedring! (Hilsen meg som også er hjemme med sykt barn...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå