Gå til innhold

Når man ikke skal amme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjøres det på sykehuset da? Får man låne pumpe der? Eller må man ha med egen pumpe? Har man med nan og flasker? Stopper dem melkeproduksjonen med noe da?

Jeg ammet, samtidig som han fikk nan, men det var jo ikke planlagt at han skulle få nan, og den fikk han i et medisnbeger og nan som dem hadde. Aner jo ikke hva som er vanlig prosedyre om man skal gi flaske..

Nå får jeg snart nr 2, og jeg vet faktisk ikke om jeg kan amme han. Men vil gjerne pumpe ut mm og gi det om jeg får det til, men vet ikke om jeg burde ha med flasker eller noe.. Vil gjerne være litt mer forbredt enn forrige gang. Husker jo ikke så mye av det heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har alt du trenger på sykehuset.

Sønnen min havnet på nyfødtintensiven etter en tøff fødsel og da fikk jeg elektrisk pumpe så jeg kunne få igang produksjonen, fylte melken på sykehuset side flasker, merket og satte i kjøleskapet.

Nå fikk sønnen min maten i sonde da, men de hadde tonnevis av flasker der, jeg hentet de på et lager og fylte så mange jeg klarte :)

Skrevet

Hei, som andre sier her, har de alt av utstyr (pumper, flasker, begre til å drikke av og MME) på barselavdelingen.

Det er visst mulig å få piller til å stoppe melkeproduksjonen, så hvis det er det du ønsker, kan du be om det. Men hvis du pumper litt i starten er jo det kjempebra for barnet, da. :)

Skrevet

Takk for svar, da vet jeg hvertfall at jeg slipper å ta med alt av utstyr. :)

Skrevet

Hvis du skal pumpe, skaff pumpe og flasker å ha hjemme klart, er litt slitsomt og komme hjem og må rett ut og kjøpe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...