Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Hun har alltid sovet i vogna si på dagen, men for 2 dager siden, og i går tok hun heelt av når jeg skulle legge hun der. Hun bare lo og var HYYPERAKTIV.. Alle gangene har hun sparket opp dyna + mer når jeg har lagt hun. Prøvde til og med og legge noe oppå det trekket sånn at hun ikke skulle klare og sparke det opp. Men det var stille i et minutt før hun sparket av alt sammen og reiste seg i vogna (!) Da turte jeg ikke mer, så nå har jeg lagt hun i senga si for og sove på dagen. Der kan jeg bare gå rett inn og legge henne, så sovner hun. Men er det noen ulemper ved det? Kan det bli kluss med nattsoving? I stua har vi en reiseseng, som vi bruker som "lekegrind" innimellom. har også prøvd og legge hun der, men da er det bare rett opp og se på alt som er rundt, samtidig som hun prøver og klatre ut....
Gjest Kira 1+1 underveis Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 Hvis du ønsker å fortsette med at hun sover i vognen, så kan du jo bruke selene. Slik at hun ikke kommer seg ut på egenhånd;) Vi har aldri hatt noe problem med at vesla har sovet i sengen sin på dagtid. På begynnelsen brukte vi alltid vognen, men det var fordi det var så deilig for meg å komme meg ut på tur. Men etterhvert som gradestokken krøp ned mot minus 20, så måtte jeg legge henne inne. Nå har hun (dessverre!) sluttet å sove på dagtid.. er blitt 2 år..., men hun har stort sett sovet i vognen ute i bhg og i sengen inne hjemme. Og har ikke hatt noe kluss med nattesøvnen. Men barn er jo forskjellige, så det som fungerer på et barn fungerer kanskje ikke på et annet barn. Så du får nesten prøve deg litt frem:)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Det er vel ikke noe galt i at hun lærer seg å sove i senga om dagen, men det kan bli et problem hvis det er det eneste stedet hun godtar å sove. Da blir dere voldsomt bundet til hjemmet de neste årene. Vi hadde noe av samme problem med våre. Vi løste det med å legge ungene i pose som kunne festes i vogna eller senga. Da roet de seg veldig fort. Begge ungene elsket de posene. Da de vokste ut av dem ville de ha dem med i senga når de la seg, som en koseklut.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 Her har gutten sovet dagduppene i sprinkelsenga si fra han var 4 mnd, av den grunn at han hylskrek i minst 20 min og aldri sov lengre enn 30 min i trillevogna. I sprinkelsenga sovner han uproblematisk og kan sove opptil 2 timer, og våkner blid og uthvilt <3 Har ikke hatt noen problemer med nattesovinga pga dette. På dagtid har vi lyset på, gardinene trukket fra og gutten sover oppå sengeteppet. Han her er altfor urolig til å bruke dyne; på natta bruker han sovepose (gjesper bare han får den på <3) og på dagtid lurer jeg over ham et tynt ullteppe 5-10 min etter at han har sovnet. Siden han var ca 7 mnd har han blitt mer glad i å trilles i vogna, og nå sovner han oppi der dersom vogna trilles og han er trøtt. Så her har jeg latt ham selv bestemme soveplass, da det ellers blir timevis med skriking, minimalt med søvn og overtrøtt og grinete baby hele dagen. Funker fint for oss
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Han sover forøvrig også en del dagdupper i bil og i reiseseng, da vi er en del på farten. Funker fint #4
Kanelbulle Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Jeg begynte å legge mini i sengen på dagtid ved ca 6 måneder og oppdaget at han faktisk sov mye bedre der! Har ikke blitt noe kluss med nattsøvnen. Drar ikke ned persiennene og lar en lampe være på om dagen slik at det blir litt forskjell mot natt.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Vi bruker enda den bagdelen i vogna.. Fordi den andre delen bare skriker hun i. Tror den er litt rar og vond og sitte/ligge i :/ Da tar jeg det som om det ikke er noe farlig Skal prøve og legge hun i vogna med jevne mellomrom for og se om det funker, så får hun litt variasjon
Gjest Mentha & Junior Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Her har junior sovet i seng på dagtid siden han var 8-9 mnd. Han sover på magen, og hvis jeg legger han i vogna så våkner han etter 15 min når han prøver å snu seg. I senga sover han mellom 1 og 2 timer Vi har aldri hatt noen problemer i forhold til nattesøvn, han sover like godt om natta som han alltid har gjort Synes det var litt synd i forhold til at han ikke fikk sove ute i frisk luft, men løste det ved å lufte godt på soverommet først, så han sover i tilnærmet uteluft Vi har heller aldri hatt på noe lys eller sånt på dagtid, det er skumringsmørkt på soverommet. Har ikke helt skjønt hvorfor man skal ha det lyst på dagduppen? Han sover forresten inne i bhg og, vi har tatt med reiseseng, og han sover så godt der
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Så bra Mentha & Junior. Her er det skumringsmørkt også på soverommet. Nå har hun sovet i snart 2 timer (!) Pleier og sove en halvtime eller time maks i vogna eller andre steder HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå