Plutselig_gravid Skrevet 2. februar 2012 #26 Skrevet 2. februar 2012 Vi trodde sønnen vår var venstrehendt da han var i 2-3 års alder. Han var ikke nøye med hvilken hånd han brukte, men det så ut som han fortrakk venstre. Men når han bikket 3-4 år brukte han kun høyrehånd, noe han gjør fremdeles nå som 8-åring. Men når det gjelder bena så er det venstre fot som er dominant. Det kom tydlig frem da han begynte på fotball.
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 21. februar 2013 #27 Skrevet 21. februar 2013 Links heter det Gubben og mine foreldre er links. Så vi regnet nesten med at søta skulle bli links, men hun er høyrevridd Finnes sakser og potetskrellere for links. Det som er dyrt med links er hvis barnet blir skytter eller jeger. Linksvåpen er mye dyrere. "Links" er engelsk. På norsk heter det venstrehendt eller kjevhendt. Det politisk korrekte ("") er visst venstrehendt. Keivhendt betyr feilhendt eller skjevhendt og skal visst ikke brukes lenger..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #28 Skrevet 21. februar 2013 jenten min er kjeivhendt, og det har vært tydelig siden hun var 3 mnd... helsesøster sier det ikke er mulig å se det så tidlig, men det er ingen tvil.. hun har alltid foretrukket venstre hånd... nå er hun 4 år, og nå er det ingen tvil... "de" sier vel at det er ved 3 års alderen man kan se det sikkert.. Samme het, vi begynte å mistenke det rundt 6 mnd. Nå er h*n 3 og bruker fortsatt venstre hånd mest. HS sa at det kunne vi ikke se så tidlig. Vår helsesøster sa også at barn under 2 år ikke kan bli bilsyke, så jeg lærte meg å ta hennes kommentarer med en god klype salt Anonym poster: 58bf22ebfb72e709f58ced9b1b8b2b61
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #29 Skrevet 21. februar 2013 Det sies at verven bak i hodet vokser mot venstre på venstrehendt... du vet der på hodet hvor håret vokser i ring... jeg vet ikke om det er sant men kunne vært moro om dere med venstrehendt barn sjekket... og andre for den saks skyld... mine har verver som vender mot høyre og jeg tror de er høyrehendte.. Anonym poster: 2c815a184cf7dd959866c1076a7bb486
Plutselig_gravid Skrevet 21. februar 2013 #30 Skrevet 21. februar 2013 Min gutt på 9 år brukte mye venstrehånda da han var yngre, men i 4-5 års alder begynte han å bruke høyre fast. Jeg lurer bittelitt på om han har vendt seg til feil hånd da han sliter veldig med finmotorikken. Han er i hvert fall definitivt "venstrefot", Han er fotballspiller og skyter med venstre Mormoren hans skriver like bra med begge hender, og farfaren hans er egentlig venstrehendt. Men han er født i den generasjonen dette ikke var "lov" så han ble tvunget til å bruke høyre hånd. Så det er den som er dominant hos han i dag. Ellers kjenner jeg ikke til noen venstrehendte i familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå