Gå til innhold

Hvordan gi en 4 åring medisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart 5 år..

Jobber i b-hage, har gitt utallige barn medisin, mine egne unger også. Men nå, helt stopp.

Han nekter å måle feber i øra, trur han har litt over 38, men siden han har hatt feber siden lørdag er det litt ekkelt, og jeg vil vite.

Spist i dag: en bit bolle, to skei med grøt, 4 smurfedrops, en bit gulerot, en bit fiskepinne.

drikke: to glass med saft.

Han er slapp, sur, trøtt.

Fikk en kur fra legen fordi han hadde litt røde ører, og litt rødt i halsen. Men Fe ikke i medisinen eller smertestillende.

Hjelper ikke å lokke med: Du skal få en non stop etterpå. eller et sabeltann blad. Ikke noe lokker.

Nå er jeg fortvilt. Er selv veldig syk, så har ikke tolmod. -blir bare sint og fortvilt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si: "Dette er ikke en ting du kan velge. Du er et barn og jeg er en voksne, og legen og jeg vet at denne medisinen må du ha for å bli frisk. Om du ikke tar den blir jeg nødt til å sette meg på deg/ holde deg fast og tvinge den i deg. Vil du det?" Om han svarer JA, så setter du deg på han og tvinger det i han. Etterpå kan du spørre om han synes det var morsomt, eller om han heller vil ta den frivillig neste gang. Du kan også fortelle han hvor lite moro du synes det er.

Det finnes sikkert mer pedagogiske, snakketilvistuperjesperjuulmåter, men noen ganger må man bare handle. å tvinge i et barn nødvendig medisin er mindre barnemishandling enn å la en femåring vurdere om han trenger den eller ikke.

Skrevet

hmm har du forklart at han må ta medesinen for å bli frisk?

dumt spørsmål egentlig.

Hvor viktig er medesinen, kan kroppen ordne opp selv?

Må han ha medesinen får du rett og slett tvinge han.

føler med deg. God bedring til dere begge.

Skrevet

Hehe, nå er det ganske håpløst her. Han lurte paracetten ut av munnen og ned mellom sofaputene. (slik banansmelte greier)

Vi lurte en paracett i litt drikke. Han sa det smakte rart, og rørte den ikke.

Fikk sprøyte, og må måle 3 usle ml. fikk alt inn i munnen, men han lot det renne ut..

slik fortsette det.

Vet ikke hvor viktig medisinen er. Er jo mange dager med feber, (siden lørdag) han har bjeffehoste no.

Snakker om hvor viktig det er, og han ser meg ta medisin, etc.

Aner ikke hvorfor det har blitt en kamp. også er han slik, at nå har det blitt rutina, han skal si nei, og jeg skal bli sint. bla.bla..

HI

Skrevet

Da må du nesten bare holde for munnen hans til han har svelget det.

Skrevet

Føler med deg HI, har ikke noe ordentlig svar til deg. kanskje rett og slett la han slippe.? så kanskje hanføler seg kjempe syk og vil ta medesinen.

Ikke la han få fordelene han har når han er syk ta det vekk. si nei siden du ikke er syk så får du ikke se tv, sove lenge, etc.- behandle han som frisk, selvfølgelig ikke om det er fare for liv og helse .

Det var måten mamma og pappa lærte meg å ta medesin.

Det finnes ingen fasit svar :) :) God bedring

Skrevet

Anonym 6. Ja akkurat. Diskuterte nettopp med pappan, om hva han gutten her kan se på som skikkelig straff.

Så skal satse på at helt Ds nekt, og tv vil hjelpe.

Men han er dessverre av det kaliberet, som tenker: jaja, jeg har no bilane mine ivertfall. og om jeg tar bort bilene, jaja, jeg har cd-spiller.

:) Er en liten luring. Men imorga Må jeg være lurest.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...