Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Hei, sønnen til en kamerat blir 18 nå på februar. Kameraten min har nå betalt inn siste bidraget til eksen, gjennom nav. Sønnen hans bor sammen med dama si, og har gjort det siden før jul. Bidraget kameraten min har betalt er på ca 5000kr i måneden. Han har ikke kontakt med sønnen sin. Er det noen her som har barn som har fått videreført bidraget etter fylte 18 år? Sønnen hans tar kun noen fellesfag på vk2 nå,3 fag tror jeg, resten har han kutta ut. Sitter hjemme og spiller WOW om dagene. Hva er kravet til å få videreført bidraget? Står jo vanlig videregående skolegang, men hva når sønnen kun tar noen fag da? Når kommer evt kravet? Har forstått at sønnen selv må søke, hvordan får kameraten min vite om det? Får han bare en regning? Glad jeg slipper å tenke på dette, da jeg er sammen med papsen til mine barn:)) Mange spørsmål dette, men er det noen som vet og kan ta seg tid til å svare. (Svare på det jeg spør om, og ikke synser om det ene og det andre)
elskerlivet Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Så lenge gutten er under videregående opplæring kan faren (og moren) bli ilagt å betale barnebidrag til han om han søker... har man satt barn til verden får man da jaggu forsørge de også...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Gjentar igjen jeg: Hva er kravet til å få videreført bidraget? Står jo vanlig videregående skolegang, men hva når sønnen kun tar noen fag da? Når kommer evt kravet? Har forstått at sønnen selv må søke, hvordan får kameraten min vite om det? Får han bare en regning? Prøver å spørre på nytt....Vet godt at han kan bli ilagt å betale, men hva er minstekravet?? Ett fag? Da kan jo sønnen fortsette skole i maaange år framover, OG få 5000 i bidrag hver måned. Unnskyld, men hvor vil du med den siste setningen 23:22? Kompisen min har alltid betalt bidraget!! Men, nå når gutten er 18, så må det gå an å stille krav til at han skal gå skole, mer en noen fag. Det er dette jeg spør om!!
Gjest irismor Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Hvis han ikke bor hjemme så kan han vel søke både mor og far om bidrag. Og grensen er vel 21 år mener jeg å huske, men er ikke sikker.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Så en lærer skal ikke feilskreven engelsk, kun fordi lærerinnen har en tastefeil på arket? Det var jo ikke akkurat slik at det var skrivefeil ,men et tomrom imellom bokstavene. Du synes det er bedre at barnet ditt trur han skrev riktig når det var galt, fordi hun hadde bommet litt på et taste trykk? Dessuten vil jeg regne med dem har øvd på dette i forkant av testen slik at han burde visst månedene uansett om hun har en feil på arket eller ikke. Selvsagt må hun påvise feilen hans, til tross for sin egen. Enkelte får tilrettelagt utdannelse i videregående. 'Umulig å vite om det gjelder denne ungen. Og bidrag skal betales til ungen er ferdig med sine 3 år(vanligvis). Din kompis vil få mulighet til motsvar til NAV. Slik som bidrag vanligvis regnes ut.....
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Hvorfor tar han bare noen fag? Det er jo normalt ikke mulig i ordinær vgs? Om han ikke har en tilretteleggingsordning som gjør at gan bare tar noen fag da? eller egentlig går fullt men bare gidder noen fag?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #7 Skrevet 1. februar 2012 Gutten sliter med angst og depresjon, og tar flere av de andre fagene som privatist. Skulle normalt vært ferdig med videregående nå til sommeren. HI
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Man er jo aldri ferdig på vgs det året man blir 18. Så noe som ikke stemmer.. skal han over i lærling fra høsten da eller? Så lenge han tar noe på skolen og nor som privatist pga angsten blir det jo feil av deg å si han har kutta det ut og bate spiller wow... vgs på normert tid. Altså frem til 21 år gir rett til bidrag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå