Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Jeg er i 30 årene og fortsatt får jeg kviser når jeg skal ha mensen. Og det er store byller som aldri blir kviser, men som bare har blank veske,så det går ikke ann og klemme de ut heller. Vonde er de også. Jeg klarer ikke å la vær å klemme på de, da de er så vonde og da ender det bare opp som sår til slutt Noen tips/råd?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Smør på Inotyol og ligg med det om natta, tykt lag.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Å ja. Jeg er 30 År og er sÅ plaget at jeg har brukt Isototretinion det siste halvÅret (+ Ery-Max og Dalacin), men ser fortsatt fæl ut. I skrivende stund har jeg 11 aktive kviser i ansiktet. Noen som sa lekker? Jeg er i tillegg en av de fÅ som ikke fÅr særlig hjelp fra Isototretinion og nÅ snakket hudlegen om Å sette meg pÅ langtidsbehandlig. Egentlig varer kuren et halvt År, men nÅ er det gÅtt og jeg er ikke blitt bedre...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Hvilken krem bruker du i ansiktet? En stund da jeg brukte Decubal som er en veldig fet krem i ansiktet så fikk jeg masse slike store byller som du beskriver. Med en gang jeg byttet krem til cliniderm ble de borte. Bruk i alle fall ikke kremer som inneholder paraffinum liquidum. Det er et billig stoff som mange kremer har og det tetter porene slik at man lettere får kviser.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Gå til hudlege dersom du har prøvd vanlige kremer og ikke noe virker. Det finnes hjelp, men det er ganske sterke medisiner, og du må følges opp av lege underveis.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Har dere prøvd 2 måneder uten sukker? Skal visst fungere supert!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Du må ikke finne på og klemme. PRØV og la vær Når du klemmer, så blir det uansett arrdannelse, og da blir huden litt mØrkere akkurat på det punktet. Da vil man senere ha synlige skader etter acne (kviser) Tenk mye på kosthold. Men om det er mest hormonbetinget, at du får det når du skal ha mens, så vet jeg ikke helt hva man kan gjØre med det. Går du på noe prevensjon? Da blir den balansen man har med hormonene litt endret. Kanskje du skal prØve noe annet enn det du bruker, eller om du ikke bruker noe, kan du prØve noen form for prevensjon.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Jeg! Men jeg har begynt å bli bedre. Jeg gikk på tetracykliner og smurte med skinoren. Dvs, jeg smurte ansiktet, men ryggen kom jeg jo ikke til på. Det hjalp litt, men ikke helt. Så ga jeg igrunn opp, tenkte at jeg skal vel se slik ut da. Men jeg begynte å gå turer, og det har faktisk hjulpet! Smører nå ikke med noe som helst annet enn aloe vera dersom jeg er veldig tørr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå