Gå til innhold

Svigemor som sitter i halsen!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med svigemor som liker å stikke nesA SI i ting hun ikke gar noe med?

Jeg er så heldig at min kjære svigemor kom plutselig en time før samboeren min kom hjem fra jobb en dag, fordi hun plutselig ville bli bedre kjent med meg,eller det var vel heller min,og sønnen min sin øknomi hun ønsket å bli bedre kjent med...

Min blinde samboer kunne ikke skjønne det å mente at jeg sikkert misforsto,for moren hans ville bare godt (NOT)

Det er vel ingen som kommer å snakker øknomi hvis de vil bli bedre kjent med noen,,,

Hun startet faktisk samtalen med at hun synes sønnen vår hadde fått alt for mye penger i dåpen,og dette synes hun ikke var normalt for en dåps gutt (altså penger han fikk av mine besteforeldre) Hennes gode ide var at hvis vi hadde dårlig råd måtte vi kunne ta av pengene hans,,,, noe jeg sa var veldig uaktuelt for dette er pengene til sønnen min ,som kun skal gå til han!!! ganske irritabel å satt ut!!!

Igjen kom hun plutselig på et ovraskende besøk men da var heldigvis samboeren min hjemme og hun hadde en avtale med han,men i det jeg kommer hjem sitter hun å venter på meg å sønnen min,mens samboeren min har dratt på jobb uten å si ifra til meg....å hadde det bare vært for at hun kun gjorde det for å se barnebarnet sitt hadde det ikke gjort noe,men igjen skal hun grave i øknomien her i huset...

Hun lurer på hvorfor bilen min ikke er sønnen hennes sin selv om jeg betaler for den,og hun lurer på hvorfor vi ikke har felles øknomi,vi har jo tross alt barn sammen... Da jeg møtte samboeren min hadde han masse gjeld som han har fått orden på nå,derfor er situasjionen at jeg eier huset,og bilen,derfor hver vår øknomi bortsett fra felles regninger...

Så hvordan kan en voksen dame komme her å føle seg verdig til å stille spørsmål til min øknomi? Selv bor hun hjemme hos sin mor mens hun leter etter leilighet.

Og ikke nok med det så løper hun til sønnen sin å klager på at hun er sikker på at jeg ikke liker henne fordi jeg svarer på de dumme spørsmålene hennes i en irritert tone,hva med å ta et hint?

Har selvfølgelig fått opp øynene for henne og har lukket munnen å kastet nøkkelen,men hva gjør man for å klare å forholde seg til en sånn dame, har virkelig ikke lyst til å se henne igjen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en slitsom dame..

Har samboeren din prøvd og ta dette opp med henne? Om han ikke er villig til det eller virkelig ikke ser problemet hadde jeg tatt igjen med akkurat samme mynt.

Hadde feks spurt om hun ikke har råd til og bo for seg selv siden hun bodde hos moren sin, spør hvor mye hun tjener om hun har sparepenger osv..

Skal vedde på at hun demper nyskjerigheten sin da;)

Skrevet

Huff.. slitsomt! Som hun over her skriver. Kanskje du kan prøve å stille spørsmål tilbake. Som pengene fra dåpen for eksempel. Du kunne jo spurt ho om hva ho gjorde med pengene hennes sønn fikk. Om ho brukte opp de?? Om ho betalte for en bil? Ville ho ha satt den i et annet sitt navn da?

Lykke til! Hev deg over ho ;)

Skrevet

Samboeren min er veldig blind på begge øya når det kommer til denne dama dessverre,men han har sagt i fra at jeg ikke vil at hun skal blande seg oppi øknomien min,og at det er det at jeg ikke liker at hun blander seg inn i øknomien her i huset,og ikke henne som person, selv om jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke liker hun som person heller lengere....men hun fortsetter bare,det er jo synd på henne!!!

Skrevet

Takk for svar det hjelper på humøret i hvertfall;)

• 2 uker senere...
Skrevet

svigerfar her graver mest i år økonomi,.

han skal vite hvor mye vi har i gjeld på huset. hvor mye gjeld jeg har på bilen min.

han kommer ingen vei med det han spør om. for når han spør rett ut hvor mye har dere i gjeld på huset nå da. så svarer ejg at det er privat sak. og vi blander oss ikke inn i andre sin økonomi og kansje han burde slutte med det

jeg og svigerfar er ikke gode venner, aldri hvert,. vet ikke hvorfor, bare er sånn..

svigermor er ikke intresert i gjelda vår men hva alt vi kjøper koster.

klær til barna, mat, klær til oss, og alt annet vi unner oss.

ville bare svart at det angår ikke ho, graver du i hennes økonomi så er du like ille.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjaere HI,

höres ut som en ganske slitsom situasjon! Saa rart at hun ikke har begynt aa grave för naa, i og med at dere allerede har en sönn? Mangle svigermödre begynner jo aa bli ganske irriterende naar man venter den förste.

Synes ogsaa det er upassende aa spörre og grave om andres ökonomi, saa skjönner at du synes det er ubehagelig. Det er ikke lett aa komme unna temaet heller, hvis den som graver ikke klarer aa tolke höflige hint om at man ikke önsker snakke om det. Kanskje litt mangel paa sosial intelligens? Skikkelig teit at hun klager til sönnen sin om at du svarer henne irritert naar hun snakker med deg, men er vel nok et bevis paa at hun ikke skjönner problemet.

Kanskje du maa vaere saa modig aa si rett ut at du ikke liker det? Kan hende hun blir fornaermet, men da vet hun iallefall hvor hun har deg.

Masse lykke til!!

Skrevet

Virker som hun har dårlig økonomi selv og vil sjekke ut deres for og låne penger eller noe.

Skrevet

skulle akkurat til å foreslå det som siste innlegger her, hun er nok heller ute etter om du har FOR MYE penger, siden hun selv antagelig ikke har så mye.... eller så skal hun bare vise seg frem, late som hun har greie på økonomi, og "teste" deg...

enig med andre her: still samme spm tilbake til henne... dåpspenger? ja, intressant... nei, vi vet ikke hva vi skal bruke dem til enda... hva gjorde du ?? gjeld? ja, vi har jo litt.... hvor mye? nei... hva syns du er "mye" da? hvor mye har du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...