Gå til innhold

Flyttet sammen med kjæresten, men eier hvert vårt bosted.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd sammen med kjæresten siden i sommer. Vi flyttet inn i hans hus, og er på jakt etter noe å kjøpe sammen.

Jeg eier en leilighet fra før, som jeg ikke har solgt enda. Den betaler jeg fortsatt fellesutgifter og lån på, totalt ca 12 000kr i måneden.

Jeg vil ikke selge før jeg har kjøpt noe nytt, mye fordi den leiligheten er "forsikringen" min, jeg vet at den er der om ting skulle skjære seg, og jeg vet den ikke synker i verdi. Jeg ser hvor vanskelig det er å komme inn på boligmarkedet, med den leiligheten vet jeg at jeg er inne, og ikke må på leilemarkedet. Har et barn fra før, så det er viktig for meg å vite at jeg eier noe.

Hva mener dere jeg bør betale hos samboer for å bo her? Han betaler 8000 på lån, +kom.avg og strøm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis din leilighet står tom, og du ikke har leieinntekter synes jeg ikke du skal betale noe. Dere har hvert sitt bosted med tilsvarende utgifter til dere kjøper noe felles.

Dere kunne jo like godt bodd begge i din leilighet, mens han betalte på huset.

Skrevet

Jeg syns bare du skal dele på strøm. Det er hans hus og hans fortjeneste.

Skrevet

Jeg og min mann var kjærester med to boliger i mange år, til og med etter vi fikk barn sammen. Jeg tok meg av mitt hus, og han tok seg av sitt hus.

Jeg fikk "besøke" han så mye jeg ville, og han fikk "besøke" meg så mye han ville. Vi var mest hos han, hans hjem var egentlig vårt hjem, men jeg hadde boplikt i mitt hjem, og måtte være på bruket i minst 6 mnd.

Vi flyttet tilslutt alle til meg, og her bor vi enda, sammen, alle sammen.

Synest det hørest snålt ut at han vil ha penger.

Tenker det er bedre for deg å fortsette å bo der du bor, i forhold til overgangsstønad, skatteklasse, og alle mulige rettigheter etc.

Du kan ha to hjem, til slutt besøke han så mye at du prakisk bor der, men allikevel bo hos deg selv.

Skrevet

Sånn hadde vi det også i et par år, før vi kjøpte oss et felles hus. Jeg bodde hos han, mens mitt stod tomt (vanskelig objekt å leie ut). Jeg betalte ikke noe hos han utover å dele på strøm og kommunale avgifter... Vi delte naturligvis på mat og slikt også. Jeg betalte jo fremdeles på lånet mitt, og han på lånet sitt...

Skrevet

Enig, så lenge du ikke har leieintekter, så burde du ikke betale noe leie til han. Bare strøm og mat.

Leier du ut etterhvert, så kan dere betale halvparten hver :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...