Topp 10. Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Vi er i den fasen at vi vurdere... Hva legger dere andre til grunn for og imot. Jeg føler ønsket om en til er der. Men det er veldig deilig som vi har det nå også, men føler det mangler noen... Men kanskje man alltid vil føle det? Det er jo så stas at de blir større og jeg liker det. Men det mangler noen.... Gjerne del deres erfaringer:) Hører gjerne fra trebarnsmødre/fedre.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Vi ble 3 for snart 4 måneder siden. Jeg elsker å stelle med baby igjen. De to andre syns det er kos med en lillebror. Jeg har ikke angret et sekund. Det har bare vært kos. Tøyvasken hoper seg fort opp.
jordmorstudenten Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Hei. Vi har egentlig bestemt oss for barn nr. 4. Spiralen ble fjernet i slutten av november. Men i likhet med dere, så er vi veldig fornøyd med situasjonen slik den er i dag. Det er liksom først nå at vi har kommet oss ovenpå, og fått nattesøvnen tilbake (minste jenta bli 4 til sommeren). Vi føler vel egentlig ikke at vi mangler noe, men det hadde bare vært utrolig hyggelig. Vi gleder jo oss veldig over de barna vi har. Og et barn til ville jo vært like kjærkomment! Når det gjelder argumenter så er det for vår del mest i mot. vi trenger jo blant annet syvseter, og to av barna må dele rom. Et nytt barn vil jo også "sette oss tilbake i tid". Vi har jo lenge sett frem til at barna blir eldre m.t.p frihet til å reise o.l. Jeg ønsker meg dessuten en etterutdannelse , og den må nok også vente da. Vi har også kvittet oss med alt barneutstyr, og må gå til anskaffelse av nytt. Og når det gjelder argumenter for, så finnes det ingen andre enn lysten . Men hittil har fornuften overgått lysten, og når det har nærmet seg eggløsning har jeg fått skikkelige kvaler, og vi har bestemt oss for å tenke litt til... Akkurat nå er eggløsningen overstått, og nå skulle jeg ønske at vi bare hadde klint til. Og slik føler jeg det hver gang Tre barn har for vår del ikke vært nevneverdig mer jobb enn to. Og dere har jo plass i bilen Hva er alderen på barna deres? Jeg har ingen motargumenter, men kjenner dog heller ikke deres situasjon.
Topp 10. Skrevet 2. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2012 Hyggelig med svar:) Våre to er 2 og 4 år. Og lysten har kommet på en til... Det er jo i utgangspunktet mye i mot for vår del også, mye av det samme som dere sier. Men ønsket og lysten vil nok ikke ta slutt... Om det skal bli en til så blir vi å vente til sommeren med prøving. Hva er alderen mellom deres andre her da?
Mamma til tre gutter Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 eg er 20 uker på vei og har to gutar en på 3 år og på 5,5 år.. me gleder oss masse på 3 mann =)
Gullblomst Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 (endret) Her prøver vi aktivt på nr. 3. Vi ønsker tre tette og eldste er nå 3 og yngste 1. Vi ser ingen bakdeler med 3 på rappen. Vi er nå i tralten med unger som våkner tidlig og sover litt urolig, og de er så små at det må aktiviseres omtrent hele tiden. Da er det greit å få tredjemann oppi alt dette slik at vi en gang i uoverskuelig framtid får "freden" tilbake. Vi ser også hvor stor glede ungene har av hverandre og ønsker at de skal bli en liten gjeng på 3 Endret 2. februar 2012 av Gullblomst
Enpåvei! Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Vi har barn på snart 2 og en på 3 1/2 år, siden i høst har vi begynt å snakke om nr 3, for og imot... Turde ikke begynne å prøve helt, men Nå, ja, nå har vi bestemt oss for 3 og håper virkelig det kommer en liten i magen snart Vi tenkte mye mot, men så... Vi vet vi ønsker oss tre og at det savner kommer nok ikke til å forsvinne og da er det bedre med en i gjengen enn en attpåklatt. Nå har vi jo ikke blitt gravide, men håper virkelig det skjer fort! Lykke til! Alle gode ting er 3 <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå