Gå til innhold

Er det jeg som er nærtagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under krangler eller "litt heftige diskusjoner" med deres samboere - hender det at de kaller dere ting? Her får jeg servert fraser om at jeg "må være hjerneskadet", er "sjuk i hue", ei "møkkakjerring", en "drittunge" osv. Er det vanlig å slenge sånn med leppa når man krangler?

Jeg vet jo at jeg ikke er hjerneskadet, så skjønner jo at det ikke er bokstavlig ment - føler liksom bare at det er så nedverdigende å skulle bli "kalt ting" i en krangel/diskusjon.

Jeg er ikke uskylden selv - det er jeg fullstendig klar over - hender nok at jeg er like god og ofte verre enn min samboer når det kommer til å legge opp til krangler eller å være urimelig i mine krav. Opplever likevel denne "kallingen" som veldig sårende.

Er jeg bare nærtagen og barnslig? Er det vanlig at voksne mennesker snakker sånn til hverandre når de krangler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg syntes absolutt ikke du er nærtagende.

Uansett hvor mye meg og min mann diskuterer og hvor opphetet diskusjonen blir, så har han aldri kalt meg noen sånt.

Han har bedt meg om å klappe igjen (noe jeg trenger å høre i ny og ne) men aldri gått til personangrep.

Har vært i forhold der det var veldig mye vanligere å kalle hverandre ting, og syntes det er mye hyggeligere å ha det slik som dette :)

Skrevet

Nei, jeg synes heller ikke dette er en grei måte for voksne mennesker å behandle hverandre på. Og absolutt ikke greit hvis barn hører foreldre kalle hverandre sånne navn.

Skrevet

Syns absolutt ikke du er nærtagende nei, og det er ikke greit og komme med slike skjellsord. Uansett hvor het debatten er blitt her i heimen så ville han aldri sagt/kalt meg for noe slikt. Ville gitt han grei beskjed om at det ikke er greit med slike fraser! :) Masse lykke til:)

Skrevet

absolutt ikke.. jeg og min krangler aldri faktisk, fordi vi heller prater om det rasjonelt og blir enige.

Hadde min mann kalt meg noe under diskusjon så hadde det virkelig blitt krangel.

Skrevet

uff, her føler jeg meg litt truffet. For her er det jeg som ikke klarer å styre sinnet mitt, og kaller. "jævla kuk" "idiot" "drit å dra din asshole" "du er så jævla drittsekk" ol.. Mens han har ALDRI kalt meg noe som helst... Huff:( Føler meg som en dritt etterpå og sier alltid unnskyld. Men har et skikkelig til tempramang.

Skrevet

Aldri. Har aldri kallt mannen noe har aldri blitt kallt noe slikt selv, og ville reagert ganske kraftig om han om han gjorde det. Vi kan diskutere og iblant bikker det over i krangling, men vi holder oss til sak ikke person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...