Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 For å gjøre en lang historie kort,jeg har en svigemor,arrrg!!!! Hun kom plutselig på besøk her en time før samboeren min er ferdig på jobb for å prate med meg å bli kjent med meg i følge min samboer,hennes sønn... men det hun skal prate om er min øknomi og hans øknomi,og ikke minst sønnen vår sin øknomi (dåpspengene han fikk) alt for mye dåps penger i hennes øyne-noe hun syntes vi kunne bruke hvis vi hadde dårlig råd... jeg satt i sjokk å sa min mening til henne,om at min sønn sine penger er det ingen som rører,det er hans penger!!! Det mener jeg er ikke en samtale man kommer for å bli kjent med noen,men det ser jo ikke min samboer,som tror at moren hans har veldig mye rett. og hun vil jo alle godt!!!!.. Dessverre bor hun hjemme hos sin egen mor,og bror på skift fordi hun er ufør,og eier ikke økonomisk sans,mens hun leter etter et sted å bo!!! å her kommer hun å skal blande seg inn i min og hennes sønns felles øknomi og hvordan vi skal gjøre det.... her sitter jeg 26 år gammel har min egen bil,eier halvparten av et hus,og har hjulpet sønnens hennes så han har kommet seg på beina igjen etter mye gjeld!!!! Hun burde holde kjeft!!!! Og ikke nok med det kommer hun en gang til på besøk uventet for min del ihvertfall,hvor hun plutselig sitter å venter på meg og min sønn hjemme i mitt hus mens samboeren min har dratt på jobb hvor hun igjen skal blande seg inn i øknomi,jeg sier min mening ganske irritert og satt ut av at hun tørr... Etterpå går hun faen meg til samboren min å klager på at jeg ikke liker henne!!! arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrg!!! Hva gjør man med en sånn en?
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Synes "øknomi"var så søtt jeg;) ..men utover det; la det gå inn i det ene og ut av det andre, eller brenn helt urimelig av på din samboer. Det pleier alltid å hjelpe:)
Gjest sug lut Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Hun har ikke noe med deres økonomi [sic] å gjøre. Fortell henne det helt rolig, skru opp styrken om det ikke går inn, og gjør klart at dere kan ha et helt fint forhold om dere bare kan få styre deres respektive liv sjøl. Men det vil selvsagt hjelpe deg om du har mannen på laget...
☆☆☆ Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Fortell henne at innblanding i forhold til økonomi kun kan skje på forespørsel i og med at dere er voksne mennesker, men at hun gjerne kan komme på besøk for mer normale samtaleemner...
Frenzia Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Be om inngangspenger neste gang hun kommer, og si at du tar timesbetalt for økonomisk rådgiving.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 For å gjøre en lang historie kort,jeg har en svigemor,arrrg!!!! Hun kom plutselig på besøk her en time før samboeren min er ferdig på jobb for å prate med meg å bli kjent med meg i følge min samboer,hennes sønn... men det hun skal prate om er min øknomi og hans øknomi,og ikke minst sønnen vår sin øknomi (dåpspengene han fikk) alt for mye dåps penger i hennes øyne-noe hun syntes vi kunne bruke hvis vi hadde dårlig råd... jeg satt i sjokk å sa min mening til henne,om at min sønn sine penger er det ingen som rører,det er hans penger!!! Det mener jeg er ikke en samtale man kommer for å bli kjent med noen,men det ser jo ikke min samboer,som tror at moren hans har veldig mye rett. og hun vil jo alle godt!!!!.. Dessverre bor hun hjemme hos sin egen mor,og bror på skift fordi hun er ufør,og eier ikke økonomisk sans,mens hun leter etter et sted å bo!!! å her kommer hun å skal blande seg inn i min og hennes sønns felles øknomi og hvordan vi skal gjøre det.... her sitter jeg 26 år gammel har min egen bil,eier halvparten av et hus,og har hjulpet sønnens hennes så han har kommet seg på beina igjen etter mye gjeld!!!! Hun burde holde kjeft!!!! Og ikke nok med det kommer hun en gang til på besøk uventet for min del ihvertfall,hvor hun plutselig sitter å venter på meg og min sønn hjemme i mitt hus mens samboeren min har dratt på jobb hvor hun igjen skal blande seg inn i øknomi,jeg sier min mening ganske irritert og satt ut av at hun tørr... Etterpå går hun faen meg til samboren min å klager på at jeg ikke liker henne!!! arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrg!!! Hva gjør man med en sånn en? såå glad min svigermor bor halve landet unna, min samboer har kun sett henne 2 ganger de siste 4 årene og hun blander seg ikke inn i livene våre, men vil vite hva som skjer, om det skjer noe stort (som f.eks. hennes første barnebarn ble født for 1 uke siden) =)
Gjest amandine Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 For å gjøre en lang historie kort,jeg har en svigemor,arrrg!!!! Hun kom plutselig på besøk her en time før samboeren min er ferdig på jobb for å prate med meg å bli kjent med meg i følge min samboer,hennes sønn... men det hun skal prate om er min øknomi og hans øknomi,og ikke minst sønnen vår sin øknomi (dåpspengene han fikk) alt for mye dåps penger i hennes øyne-noe hun syntes vi kunne bruke hvis vi hadde dårlig råd... jeg satt i sjokk å sa min mening til henne,om at min sønn sine penger er det ingen som rører,det er hans penger!!! Det mener jeg er ikke en samtale man kommer for å bli kjent med noen,men det ser jo ikke min samboer,som tror at moren hans har veldig mye rett. og hun vil jo alle godt!!!!.. Dessverre bor hun hjemme hos sin egen mor,og bror på skift fordi hun er ufør,og eier ikke økonomisk sans,mens hun leter etter et sted å bo!!! å her kommer hun å skal blande seg inn i min og hennes sønns felles øknomi og hvordan vi skal gjøre det.... her sitter jeg 26 år gammel har min egen bil,eier halvparten av et hus,og har hjulpet sønnens hennes så han har kommet seg på beina igjen etter mye gjeld!!!! Hun burde holde kjeft!!!! Og ikke nok med det kommer hun en gang til på besøk uventet for min del ihvertfall,hvor hun plutselig sitter å venter på meg og min sønn hjemme i mitt hus mens samboeren min har dratt på jobb hvor hun igjen skal blande seg inn i øknomi,jeg sier min mening ganske irritert og satt ut av at hun tørr... Etterpå går hun faen meg til samboren min å klager på at jeg ikke liker henne!!! arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrg!!! Hva gjør man med en sånn en? såå glad min svigermor bor halve landet unna, min samboer har kun sett henne 2 ganger de siste 4 årene og hun blander seg ikke inn i livene våre, men vil vite hva som skjer, om det skjer noe stort (som f.eks. hennes første barnebarn ble født for 1 uke siden) =) sååååå glad min svigermor er verdens søteste svigermor, somblanderseg inn overalt men respekterer et nei og mine grenser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå