Gå til innhold

Hvordan søke jobb i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips? Jeg har så lyst å flytte ut av landet og prøve noe nytt. Men en fordel å ha jobb klart før man flytter. Jeg har ikke utdanning eller noe men kunne tenkt meg å jobbe som hjemmehjelp eller vaskehjelp eller noe. Men hvordan søke jobb i utlandet herfra da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo veldig an på hvilket land du ønsker å dra til siden noen land krever arbeidstillatelse.

Jeg og mannen min tok sparepengene og flyttet til England uten jobb. Vi hadde nok penger til å klare oss i 6mnd uten inntekt før vi eventuelt måtte ha satt snuta hjemover.

Vi fikk oss jobb etter snaue 4 uker (ok betalte jobber med tanke på at ingen av oss egentlig hadde noe særlig utdanning å snakke om). Så det er jo en måte å gjøre det på.

Vi prøvde å søke på jobber før vi dro men det var nesten umulig da vi selv måtte betalt for flyreise, opphold osv når vi skulle hatt jobbintervju - og de fleste ville ikke ha intervju over telefonen, men heller møte oss slik at de fikk førsteinntrykk osv.

Skrevet

Da jeg for en tid tilbake var på jobbsøkerkurs via NAV anbefalte de oss å søke i utlandet. Mer info på nav sine arbeidssøkersider.

Skrevet

Da jeg for en tid tilbake var på jobbsøkerkurs via NAV anbefalte de oss å søke i utlandet. Mer info på nav sine arbeidssøkersider.

Skrevet

Nav har egne folk som jobber med folk som vil jobbe i utlandet. Søk opp nav eures. De er kjempedyktige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...