Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Noen tips? Jeg har så lyst å flytte ut av landet og prøve noe nytt. Men en fordel å ha jobb klart før man flytter. Jeg har ikke utdanning eller noe men kunne tenkt meg å jobbe som hjemmehjelp eller vaskehjelp eller noe. Men hvordan søke jobb i utlandet herfra da?
PeppaPig Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Det kommer jo veldig an på hvilket land du ønsker å dra til siden noen land krever arbeidstillatelse. Jeg og mannen min tok sparepengene og flyttet til England uten jobb. Vi hadde nok penger til å klare oss i 6mnd uten inntekt før vi eventuelt måtte ha satt snuta hjemover. Vi fikk oss jobb etter snaue 4 uker (ok betalte jobber med tanke på at ingen av oss egentlig hadde noe særlig utdanning å snakke om). Så det er jo en måte å gjøre det på. Vi prøvde å søke på jobber før vi dro men det var nesten umulig da vi selv måtte betalt for flyreise, opphold osv når vi skulle hatt jobbintervju - og de fleste ville ikke ha intervju over telefonen, men heller møte oss slik at de fikk førsteinntrykk osv.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Da jeg for en tid tilbake var på jobbsøkerkurs via NAV anbefalte de oss å søke i utlandet. Mer info på nav sine arbeidssøkersider.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Da jeg for en tid tilbake var på jobbsøkerkurs via NAV anbefalte de oss å søke i utlandet. Mer info på nav sine arbeidssøkersider.
elskerlivet Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Nav har egne folk som jobber med folk som vil jobbe i utlandet. Søk opp nav eures. De er kjempedyktige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå