Bergans Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Er 4+4 idag.. Begynte å blø litt igår morrest, å nå har det bare økt på.. det har gått mellom brunt og rosa men nå er det akkurat som mensen er kommet.. Har ikke hatt noen smerter eller klumper som har kommet ut så d kan jo enda gå bra , men har en dårlig følelse.. Burde man sjekkes hos gynekolog ?
Preggie Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Hvis jeg var deg ville jeg tatt en telefon til legevakten og bedt dem om råd.
Bergans Skrevet 1. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2012 Jeg var på legekontoret idag å dama der sa bare at jeg måtte vente å se det an..Hva får en lege gjort ikveld? jeg må vel bare vente å se utviklingen.. ?
dincene Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Jeg har mista 2 ganger mellom uke 5 og 6. Holder på med ass.befruktning. Den første gangen ble jeg sendt på ul men alt så greit ut. Og andre gangen sa legen at det er ingen vits. Det er jo så tidlig at det kommer ut av seg selv. Og nei, legen kan jo ikke gjøre noe uansett. Men veit hvordan du føler deg stakkars. Ufff. Unner ikke noen det!
turbooglykkelig Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Uff, føler med deg. Det er så vondt - og beskjeden om at ingen uansett kan gjøre noe, er så vond å svelge. Noen få - og det gjelder nok bare noen veldig få, har blødning og allikevel går svangerskapet videre og alt er bra. Men det er dessverre mest sannsynlig at du har mistet. Vi mistet 3 på rad og rekke (uke 7, 8 og 12) i fjor før det endelig satt med lillebror som er i magen i uke 30 nå. Vi har 2 barn fra før og aldri opplevd aborter. Det gjør så inderlig vondt, og man føler seg så hjelpesløs. Ord blir fattige, men min beste trøst var at jeg tross alt ønsket meg et friskt barn. Så å forsøke beholde i magen et barn som kanskje ikke uansett vil kunne leve er så langt verre :-( MEN - det jeg følte, var at det var vondest de dagene jeg gikk og lurte på om jeg hadde mistet eller ikke. La meg ned, og tenkte kanskje det kan gå bra om jeg bare tar det helt med ro... Nettopp derfor synes jeg det var deilig å få undersøkt om det var gått galt eller ikke. Når det ble bekreftet at jeg hadde mistet, var det litt lettere å se fremover. Men bare 4 uker på vei ville du uansett ikke sett hjerteaktivitet, eller lignende - så en UL vil kun kunne bekrefte om fostersekken er tom eller om det er en liten "amøbe" der inne.. Enten kan du kontakte lege/legevakt og insistere på at du ønsker å bli undersøkt, eller om du har økonomisk mulighet til det - kan du oppsøke en privatklinikk så får du kanskje UL på dagen. Lykke til fremover!!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 ikke sagt at man ser et fostersekk i uke 4 i det hele tatt! Man kan ta blodprøver med to dagers mellomrom, så vet man hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå