Gå til innhold

Tror jeg har mistet :(


Bergans

Anbefalte innlegg

Begynte å blø litt igår morrest, å nå har det bare økt på.. det har gått mellom brunt og rosa men nå er det akkurat som mensen er kommet.. Har ikke hatt noen smerter eller klumper som har kommet ut så d kan jo enda gå bra , men har en dårlig følelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tatt kontakt med lege eller noe? håper virkelig det ordner seg! jeg krysser fingrer og tær for deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja snakket med legekontoret igår å de sa at jeg bare måtte vente å se det an.. nå er det som en normal mens så jeg regner med at det ikke er noe graviditet lengre. Men det er vel lurt å bli undersøkt av lege etterpå for å se om alt er kommet ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange uker er du på vei? man kan jo aldri vere helt sikker før man blir skjekket, men en blødning TRENGER ikke å bety at man har mistet.

Jeg var så glad når jeg kom til de "magiske" 12 ukene og slappet mer av, men 12+1 så begynte jeg også å blø. Begynte som litt farget utflod på morningen så jeg tenkte ikke så mye mer over det, men når jeg kom hjem fra jobb var trusa full i lyserosa blod. Fikk helt panikk. Reiste til sykehuset der de trykte litt på magen og tok blodtrykket, men de hadde ikke tid til UL før neste dag så de sendte meg bare hjem igjen. Utover kvelden ble det bare verre og det kom bare knallrødt blod. Jeg ringte tilbake til legen og han sa at da var det nok mest sansynlig en abort, men jeg måtte uansett vente til dagen etter. Så fikk de evt ta en utskrapning da. Jeg var så lei meg. Om natta gjekk det over til å bli brunlig på farge og litt småklumpete, men jeg hadde et ørlite håp siden jeg ikke hadde hatt noen skikkelige "tak" i magen. På venterommet til UL tenkte jeg at det nok sikkert hadde vert en MA siden ingen store ting hadde komt ut, så jeg var faktisk helt uforberedt på at det lå et levende menneskebarn inni der og sprella som bare det! Det var morkaka som lå for langt nede og som blødde litt, men den har trekt seg opp til det normale nå..

 

Om det ikke går så er det ikke så mye de kan gjøre på et så tidlig stadium, men jeg ønsker deg masse lykke til! Håper alt går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i UL på mandagmorgen bare for å få sjekket hva som har skjedd.. jeg tok en test igår å den var negativ å det synes jeg var rart for jeg trodde hcg var i urin lenge etter en abort..

Men det kan jo være at det var så tidlig.. Var jo bare 4 uker da det skjedde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. hvordan har det gått med deg? jeg mistet selv i går. begynte plutselig å blø uten smerter el forvarsel.. blødde en timestid før alt kom ut.. blør fortsatt i dag så har vel gått over til mens.. ikke morro når slik skjer, men desverrr så får man ikke gjort noe med det. håper det går bra med deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei. hvordan har det gått med deg? jeg mistet selv i går. begynte plutselig å blø uten smerter el forvarsel.. blødde en timestid før alt kom ut.. blør fortsatt i dag så har vel gått over til mens.. ikke morro når slik skjer, men desverrr så får man ikke gjort noe med det. håper det går bra med deg..

 

Kanskje du kan hjelpe meg, hva mener du med at alt kom ut? Merker man man har en SA ved at det kommer noe annet ut enn bare mens? Er 4 uker i dag, men har begynt å blø, vanslig friskt rødt blod, akkurat som mensen, så må vel regne dette slaget som tapt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"når alt kommer ut" så mener hun noe som ligner koagulert blod. svarte/mørkebrune klumper. kan komme i flere omganger.

da jeg mistet så starta det me først konstant smerte, så rødt blod og så begynte klumpene å komme,, var da 4+5.

når fikk du positiv test?

Endret av romheg♥ mammas skatt♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, okei, så man merker at det er noe annerledes som kommer ut??

Jeg testet positivt ca 4 dager før ventende mens... Og ventende mens skulle vært forrige helg.. Har kort syklus og tidlig EL..

Kanskje best å dra til legen å sjekke om det har vært en SA, eller ta noen blodprøver om jeg fortsatt er gravid da... Har blødd vanlig mensen lignende blod tidligere i dag, men nå har det stoppet litt opp.. Ingen klumper eller rare greier der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i januar.... blødde en uke. Men fikk bekreftet via hcg blodprøve. D må man bare forlange på legekontoret om man begynner å blø, kan ikke bare gå å vente på event mer blod og smerter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Når du er så kort som 4 uker på vei kan man ha SA uten at det er klumper og smerter, snakker av erfaring.

Hadde ikke smerter hverken ved SA i uke 5 og uke 6. Men hadde koagulert blod begge gangene.

Når jeg mistet i uke 11 så var det derimot veldig til smerter og en relativt stor klump som kom ut.

Det eneste som kan vise om man har mistet når man er så tidlig er ved help av tester desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet høsten 2011 og fikk konstatert en MA. Legen ba meg vente å se siden jeg hadde begynt å blø litt som en liten mens... Jeg ventet og ventet i nesten en uke...

Plutselig en natt kom alt. Trodde jeg.

Var da i uke 6 og blødde ekstremt mye. Dvs type diaré fra skjeden med masse store klumper.

Jeg blødde på do hele natta. Dagen etter ble jeg sendt rett på akutten og lagt inn.

Hadde mistet 2,5 liten blod på få timer...

Man skal ikke bli stressa av en blødning for 50 % er visst bare en blødning og ikke abort.

Men hvis man blør mye mye så ring lege.

Ikke sitt på do og vær stressa.

 

For min del opplevde jeg mitt verste mareritt.

Ble tilslutt lagt på operasjonsbordet.

 

Nå er jeg gravid igjen og redd. Veldig redd for at det skal skje igjen:(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...