Gå til innhold

Hva er dine goder fra arbeidsgiver i tillegg til lønnen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har betalt lunch, mobil og innkjøpspris på varer som bedriften vår forhandler.

Hva har dere? Kanskje jeg kan få litt inspirasjon før lønnsforhandlingene ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har betalt lunsj, betalt mobil, firmabil, gratis aviser, betalt treningskort på SATS + 2 timer til å trene i arbeidstiden, rabatt i svømmehallen og så har jeg endel goder gjennom fagforening som billig forsikring, rabatt på bensin osv.

Må skatte av endel av godene. Det må sies.

Skrevet

Betalt lunsj,men da kan jeg risikere at jeg må jobbe i lunsjen

Skrevet

Eneste "frynsegodet" er nok ekstra trim, går vel de påkrevde 10 000 skritt om dagen på jobb alene...

I to år fikk vi julegave. som var en uventet overraskelse fra arbeidsgiver. Men nå har de bestemt seg for å gi til veldedighet på vegne av de ansatte i gave. Veldedighet er vel og bra det, men det er jo ikke en gave. I alle fall ikke til en annen enn den som mottar hjelpen. Det er nesten litt nedlatende, synes jeg, som om vi ikke er i stand til å prioritere veldedighet og velge formål selv.

Vi har forresten ulykkesforsikring som er utvidet til å også gjelde på fritiden til dem som ønsker det, og som betaler egenandel. Tror kanskje den er rimeligere enn om jeg skulle tegnet en separat forsikring for fritiden i tillegg til den som gjelder i arbeidstiden (og som arbeidsgiver er pålagt å ha for de ansatte).

Skrevet

Jeg er frisør så jeg får jo klippet og farget håret gratis. Vi gjør også negler i salongen,så det får jeg gratis. Farlig,napping og voksing av bryn. + innkjøpspris på alle varer vi selger. Siden vi i tillegg jobber på et senter er det flere steder vi får rabatter.

Skrevet

Fri/subsidiert (dvs må betale skatt av) kantine, telefon, Elixia medlemskap (og en time fri til trening per uke), hjemmekontor (internett og laptop).

Også helseforsikring, bedriftshelsetjeneste, liv/ulykkesforsikring, reiseforsikring, ekstra god pensjonsavtale, etterutdanning/kursing ved behov/ønske og arbeidsgiver dekker 50% av diffen mellom 6G og min lønn når jeg er i svangerskapspermisjon.

I tillegg en del reiser, middager og fester som er morro :)

Skrevet

Hehe - jeg er offentlig ansatt, og ble ansatt for så lenge siden at jeg har et gode som heter fri pensjon!

Vi får også sponset julebordet med litt slik at vi ikke betaler mer enn ca 300 kr hver for det.

Det var kanskje ikke til så mye hjelp?

Skrevet

Bonus på 100.000

Fri telefon

Fritt internett hjemme

Èn fri avis

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

God damn her må jeg ut og jakte jobber ser jeg...kommune bye bye, privat helloooo...?

Skrevet

Gratis suketter. Teen og kaffen kjøper vi selv.

Skrevet

Gratis frokost, middag, lunsj.. kan stort sett ete når jeg vil.

Grats aviser.

Kan trene i arbeidstiden.

Går ikke ut over skatt eller lønn.

Skrevet

Jeg jobber i kommunen så der er det nada.

Samboeren har :

Firmabil

Bensinkort til bilen

Internett

Fri telefon

Laptop

Vareprøver (mat)

Telefax, printer, photoprinter, scanner

Alt av kontorrekvesita

Utenlandsreiser

Skrevet

Jeg jobber i bokhandel og har rabatt på alt vi selger i butikken.

Har også en sjette ferieuke i året med lønn siden jeg har jobbet i bedriften i mer enn 10 år.

Får fin julegave hvert år og julebord.

Har i tillegg noen goder fra leverandørene, vi får mye bøker som vi kan lese. Disse "frieksemplarene" eller leseeksemplarene får vi fordi det er lettere å selge og anbefale en bok man har lest enn en man bare har hørt om. Leseeksemplarene er jo til butikken da, så alle som jobber der kan lese dem, men når de har hatt runden hos de ansatte deler vi de mellom oss så jeg har fått mange gratisbøker på årene som bokhandler :)

Gøy å alltid ha tilgang på nyhetene, ofte får vi leseeks på bøker lenge før de kommer i salg.

Skrevet

Seks uker ferie. Arbeidsgiver dekker 100% av diffen mellom 6G og min lønn når jeg er i svangerskapspermisjon. Bonus på mellom 100.000 og 700.000 avhengig av prestasjon/oppnåelse av mål.

Subsidiert kantine, mobil (dekker også det jeg ringer privat), internett hjemme, billønn (7000 per måned), subsidiert Elixia-medlemskap, to timer fri til trening per uke (hvorav en er med personlige trenere som kommer til jobben).

Relseforsikring, bedriftshelsetjeneste med opptil 10 behandlinger dekket (lege eller fysio), liv/ulykkesforsikring (inkl uføreforsikring), meget god pensjonsavtale, etterutdanning/kursing ved behov/ønske.

Og ikke minst mange turer (innen- og utenlands), kick-offs og diverse fester. :)

Skrevet

Den beste goden jeg synes jeg har er at jeg i alle mine tre fødselspermisjoner har fått utbetalt 100 % av lønnen selv om jeg har valgt å ta permisjon i ett helt år. Arbeidsgiver har altså dekket mellomlegget fra 80 % til 100 %. Det har kommet VEEEEELDIG godt med for å si det sånn! ;-)

Ellers har vi:

- Fri lunsj i det jeg vil kalle en luksuskantine!!

- Gode forsikringsordninger

- Gode pensjonsordninger

- Skitur et sted i Norge en helg hvert år med ALT dekket. Og her er det ikke spart på noenting. De leier inn et eventbyrå til å ta seg av alt, slik at disse turene er ekstremt gjennomførte.

- Kick off ca. annethvert år hvor vi drar en helg til utlandet et sted. Også her er alt dekt, samt et eventbyrå som legger alt til rette! ;-)

Så jeg har det egentlig veldig godt på jobb, selv om jeg til tider er veldig lei arbeidsoppgavene.....

Skrevet

Betalt lunch, (20 min.) men må være tilgjengelig..... Jobber i kommunen :/

Skrevet

Vi får dekket alle måltider på jobb, trening i arbeidstiden , kurs, videreutdanning, morsomme fester uten egenandel (altså med aktiviteter, transport, overnatting, mat og alkohol), lønn under permisjon, og fullt opp med feriepenger etterpå...

Ellers har vi masse greier vi kan låne av jobb ved behov, alt fra "flyttebil", vedkløyve, høytrykksspyler til verksted med løftebukk så handymannen kan skru på bilen vår...

De er også veldig greie med fri ved behov, og trekker en aldri i lønn... Stiller generelt opp og bryr seg om sine ansatte:)

Gjest sug lut
Skrevet

Fleksibilitet og verdens beste jobb, samt litt diverse.

Skrevet

Jeg er statlig ansatt og får følgende goder:

* Betalt mobiltelefon (dette skatter jeg av)

* Betalt internett hjemme (dette skatter jeg også av)

* En time trening i uken

* Billigere treningskort på et gitt treningssted

* Subsidiert lunsj (men den er likevel dyr og vond, så det vil jeg ikke egentlig kalle et "gode!... :P)

Men det aller beste (eneste gode?) frynsegodet vi får, er:

* Tilbud om lån i SPK, det gjør at man får litt igjen for å få dårlig lønn og få andre goder... :)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det er i privat næringsliv man skulle ha jobbet, ser jeg...

Jeg har

* gratis te/kaffe på jobb

* en "haug" fantastiske kolleger

* flotte ledere

* reservert p-plass

* mulighet for rimelig lån i SPK

Jeg har også mulighet til

* timevis med jobb i alle helger

* store hauger med arbeid i de fleste avspaseringsperioder

Det beste jeg har, er

* fantastisk flotte undervisningstimer med flotte ungdommer

* lang avspasering/sommerferie

Jeg har også

* lav lønn

* stort arbeidspress

Tilsammen utgjør dette en jobb jeg gleder meg til hver eneste dag. :-)

Skrevet

smarttelefon og abonnement

subsidiert trening

laptop

dekker 100% mellomlegget i permisjonen (dif 6G og lønn)

trening i arbeidstiden, men jeg benytter meg ikke av det

tre ekstra fridager som typisk må brukes i påske osv for å få en "full" uke...slik at det ikke blir dinglende en dag midt i andre fridager

Diverse forsikringer: helseforsikring, bedriftshelsetjeneste, liv/ulykkesforsikring, reiseforsikring, ekstra god pensjonsavtale, etterutdanning/kursing ved behov/ønske. Visstnok er pensjonsavtalene også gode, men jeg har ikke satt meg inn i dem.

sikkert mer, men jeg har ikke full oversikt. De fleste fester er gratis, og det blir en del fester/arrangement i løpet av året

Skrevet

#14 hva jobber du med?:-)

#14 her :)

Jobber med teknisk rådgiving og salg i et større IT-selskap.

Skrevet

Prosenter på alt vi handler i butikken.

Gratis vareprøver på uliketing innimellom.

Gratis julebord/lignende ting.

Ofte gratis biletter til fotballkamper, såfremt det er ledige plasser og det pleier det å være.

Veldig behjelpelige med å få byttet vakter når det trengs. En av hovedgrunnene til at jeg jobber slik jeg gjør, veldig praktisk når en har mange barn og trenger fri på dagtid/kveldstid når det måtte trenges.

Skrevet

- Fleksibel arbeidstid som jeg selv styrer

- Hjemmekontor når jeg selv ønsker og kan med tanke på kalender

- Laptop

- Mobiltelefon

- Internett

- Avis

- Fast kjøregodtgjørelse (enda jeg ikke bruker bil i jobben)

- 100% lønn ved sykdom og svangerskapspermisjon - ingen grense på 6G

- Behandlingsforsikring, pensjonsforsikring, livsforsikring, reiseforsikring

- 30% rabatter på andre forsikringer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...