Gå til innhold

Navneforslag til lillebror da søsken heter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... Marius og Mia? Det er tilfeldig at det ble samme forbokstav, men når det først er slik, har dere ville hatt et navn som begynner på M også til lillebror? Eller er det bare harry? De to er 6 og 8, har samme far. Min nye samboer som blir far til gutten i magen. Martin er et navn som datt ned i hodet mitt og ikke slipper taket, aldri hatt noe forhold til navnet før, men jeg liker det:)

Så, kom med deres oppriktige mening, er åpen for alt.

På forhånd tusen takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle si unngå Martin og Magnus, for de er så oppbrukte for tida. Vet flere babyer som heter det nå. Men det trenger jo ikke du å bry deg om, for hvis du liker et navn bør du bruke det. :)

Skrevet

Jeg veit om mange som heter Martin, men de fleste er på min alder eller eldre. Det er også mye brukt som andre fornavn her jeg bor.

Den yngste Martin jeg veit om er vel i barneskolealder, så jeg vil ikke si det er av de mest brukte navnene her for tida. Det samme med Magnus, forresten.

Ellers synes jeg Mats er et fint navn, og det er i alle fall ikke mye i bruk for tiden :)

Skrevet

.... Marius og Mia? Det er tilfeldig at det ble samme forbokstav, men når det først er slik, har dere ville hatt et navn som begynner på M også til lillebror? Eller er det bare harry? De to er 6 og 8, har samme far. Min nye samboer som blir far til gutten i magen. Martin er et navn som datt ned i hodet mitt og ikke slipper taket, aldri hatt noe forhold til navnet før, men jeg liker det:)

Så, kom med deres oppriktige mening, er åpen for alt.

På forhånd tusen takk:)

martin.gif

Jepp. Det hadde en topp helt uten om det vanlige en stund, så mange heter det, men de er litt eldre.

Jeg liker Mads, Morten og Markus.

Marius er forresten en av favorittene. :)

Kanskje finner du inspirasjon her: Guttenavn - norskenavn.no

Skrevet

Hadde det ikke vært fordi samboer forbinner Mats med en han kjenner godt og overhodet ikke har noe til overs for, hadde det blitt det:) Jeg synes det navnet er fint:-) Matheo er vurdert, et fint navn, men føler det ikke "klinger" like bra sammen med de andre om du skjønner:-) Hvor vi bor og i omegn tror jeg ikke det er mange hvis noen som heter Martin som er under 10 år, men i nabofylket derimot er det visst 4 bare på en barneskole. Har ikke så veldig mye å si om mange eller få har navnet, men søker kanskje et navn som var fint for 20 år siden, er fint nå, og fremdeles vil være det i fremtiden. Et enkelt navn som passer til søsknene:)

Takk for svar:-)

Skrevet

Martin er fint.

Marius

Milian

Skrevet

Magnar

Melvin

Marvin

Mikkel

Mikke

Marvid

Morgan

Skrevet

Martin er fineste navnet! ;) Ellers kan jeg foreslå Mathias

Skrevet

Michael/Mikael

Marcus

Ellers så liker jeg gamle navn som:

Gustav

Alfred

Einar

Henry

Edward

Ludvik

William

Victor

Arthur

Vilmer

Vegard

Olai

Skrevet

Ville ikke brukt noe på M, ville tenkt litt nytt. Hva sier faren? Hva vil han barnet skal hete?

Skrevet

Det er vel faren som helst heller mot M for å ha litt ekstra sammhørighet mellom søsknene om du skjønner:) En ubetydelig ting kanskje, men:) Han får nok det siste ordet om vi ender opp med to, tre forslag til slutt, blir trolig hans eneste barn, så synes han kan "få" den hvis han vil:-) Martin liker også han veldig godt, men vi har ikke fått tygd på det lenge nok. Emil sto høyt oppe, men føles ikke like naturlig lengere for noen av oss.

Skrevet

Martin er bra.

Mohammed
Skrevet

Martin er bra.

Mohammed

skulle jo ikke stå under ditt da, aaah!
Gjest sug lut
Skrevet

Martin er bra.

Mohammed

Kløne. Men det åpna jo for Martin Mohamed, faktisk.
Skrevet

Martin er bra.

Mohammed

Kløne. Men det åpna jo for Martin Mohamed, faktisk.

Innovativt
Skrevet

Mikkel syns jeg er et flott navn.

Ellers er Martin fint det også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...