Gå til innhold

Prøve nå eller vente litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren har tenkt å begynne prøvingen midt i april, slik at vi -om alt klaffer- får baby tidlig på våren neste år. Men så er det jo dette med at det kan ta lang tid, så jeg begynner å lure på om vi kanskje skal sette i gang nå. Hva tror dere?

Det er jo i all hovedsak jeg som vil ha babyen på nyåret. Da vil barnet få ekstra tid i barnehage. Jeg synes de er så unge når de begynner på skolen for tiden. Vet jo at desemberbarn helt sikkert klarer seg bra, men man vil jo gjerne gi dem en fordel. Noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du vil vente slik at du får termin over nyttår. Det kan jo selvfølgelig ta litt tid, men det kan jo godt være det klaffer med en gang også. Jeg venter selv i august, og terminen kunne godt vært litt tidligere, men slik ble det :) er jo ikke krise uansett når barnet blir født. Så du må nok bare tenke på hva du har lyst til, hvis du sliter med å vente helt til april så er det jo bare å sette i gang :) men det mest optimale syns JEG er å få barn/bli født på våren.

Skrevet

Har november og desember barn. Flotte barn begge to. Det som kjennetegner steinbukken er at ungene er så modne. Ungen er blandt de flinkeste i klassen ennå hun helt klart er yngst. Men skjønner godt hva du mener. Men hvis du ikke vil ha barn på slutten av året bør du ikke begynne prøve, for da klaffer det nok med en gang ;-) tenker man at ungen skal gå lengst mulig hjemme uten kontantstøtte er jo mai/juni mnd å få baby, da kan man utsette ferien det året man får og ta lang sommerferie etter ent permisjon.

Skrevet

Da ville jeg ha venta med prøvingen. Siden du ikke vet hvor lang tid det tar før en spire sitter. Jeg har blitt gravid 5 ganger på første forsøk.

Ingen krise å få barn i desember, syns det er en hyggelig måned. Hvis du har termin i januar, bare være obs på at det kan like gjerne bli et desember barn. Kjenner noen hvor det har skjedd. Barnet ble født 31.12.

Barn er velkomne uansett.

Da jeg hadde termin i desember fikk jeg høre.. for en kjedelig måned, barnet blir minst og det var dårlig planlagt. Barna som er født i desember er uplanlagte. Men så er det noen som ikke får barn, jeg tenker jeg er heldig som har fått barn. Spiller ingen rolle når det er født. Jeg skjønner du tenker at du vil ha på våren. Det er lov til å ønske seg det :-)

Men ikke alltid det blir som vi vil. Da må man ta til takke med høsten eller vinteren.

Lykke til!!!!!!!

Skrevet

For alt jeg vet kan det jo hende vi kommer til å bruke lang tid før det klaffer og da kan vi jo ende opp med desemberbaby uansett, men jeg tenker at da får det bare bli som det blir. Nå som vi fremdeles ikke har begynt å prøve og jeg kan være naiv og tro det klaffer fort, så får vi prøve oss på en vårbaby. Vi bestemte oss allerede mai i fjor at vi sku prøve i år, så et par mnd til må jeg klare å vente, når 10 mnd allerede er "ferdig ventet" =) Takk for svar damen!

Skrevet

Jeg tenkte som deg ;)

Men da det endelig klaffa og det ble desemberbaby kunne jeg ikke brydd meg mindre :)

Du har de som er modne og unge, og de som er umodne og eldre. Jeg kommer sikkert til å få høre deg når det er 18 årsdag ol på gang, men det skal jeg overleve!

Skrevet

Jeg hadde venta. Men det er jo et valg du må ta selv. Her tok det 3-4 måneder før det klaffa, og vi skal ha i slutten på april nå :)

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...