Gå til innhold

Betalt lunsj eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber 08-16 og skal ha betalt lunsj utfra kontrakten, hvordan finner jeg ut av det?? Har 80% stilling...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er egentlig spørsmålet? Skjønner ikke hva du spør om...

Skrevet

Har du timelønn eller fastlønn?

En 80% stilling er 30 timer i uken, så om du får betalt for 30 timer og er på jobb i 30 time har du betalt lunsj.

Skrevet

En 80% stilling er 30 timer i uken, så om du får betalt for 30 timer og er på jobb i 30 time har du betalt lunsj.

Jeg har fastlønn og jobber fra 08-16 som da jobbes 4 dager pr. uke av 32 timers uke.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Se på timelista om en dag utgjør 8 eller 7.5 timer, så ser du det. Har.du betalt lunsj står det 8 timer og det kreves at du er tilgjengelig for arbeidsplassen i lunsjen. Ved ubetalt lunsj kan du forlate arbeidsplassen i lunsjen. Rent teoretisk.

Skrevet

Jeg har fastlønn og jobber fra 08-16 som da jobbes 4 dager pr. uke av 32 timers uke.

Skjønner fortsatt ikke spørsmålet.. Da har du jo betalt lunsj? Merkelig innlegg..

Skrevet

Skjønner fortsatt ikke spørsmålet.. Da har du jo betalt lunsj? Merkelig innlegg..

Jeg kan ikke se at jeg har betalt lunsj selv om det står i kontrakten min, det jeg skal frem til.

Skrevet
Har du timelønn eller fastlønn? En 80% stilling er 30 timer i uken, så om du får betalt for 30 timer og er på jobb i 30 time har du betalt lunsj.
Jeg kan ikke se at jeg har betalt lunsj selv om det står i kontrakten min, det jeg skal frem til.

Men hvordan kan du ikke se det? Du jobber 8 timers dager og får betalt for 32 timer i uka pga 80%. I løpet av de 8 timene tar du vel 30 min lunsj som du da IKKE trekkes for i og med at du betales for 32 timer... Hva mener du egentlig med at du ikke kan "se" at du har betalt lunsj selv om det står i kontrakten din? Skjønner deg fortsatt ikke...

Skrevet

Om du får betalt for 32 timer i uken i en 80% stilling har du helt klart betalt lunsj!

Jeg har ikke betalt lunsj, jeg får betalt for 37,5 time i uken (100%) og er på jobb 40 timer i uken... Altså blir jeg trukket 30 min hver dag, er der i 8 timer men får betalt for 7,5.

Skrevet
Har du timelønn eller fastlønn? En 80% stilling er 30 timer i uken, så om du får betalt for 30 timer og er på jobb i 30 time har du betalt lunsj.

Men hvordan kan du ikke se det? Du jobber 8 timers dager og får betalt for 32 timer i uka pga 80%. I løpet av de 8 timene tar du vel 30 min lunsj som du da IKKE trekkes for i og med at du betales for 32 timer... Hva mener du egentlig med at du ikke kan "se" at du har betalt lunsj selv om det står i kontrakten din? Skjønner deg fortsatt ikke...

Jeg har ikke skrevet at jeg får betalt for 32 timer..jeg får betalt for 30 timer slik jeg ser det...siden jeg har 80% stilling med arbeidstid fra 08-16

Skrevet

80% stilling er 30 timer i uken, så om du er på jobb i 30 timer og får betalt for 30 timer har du betalt lunsj.

Er du på jobb i 32 timer og bare får betalt for 30 blir du trukket for lunsjen.

Skrevet

Om du får betalt for 32 timer i uken i en 80% stilling har du helt klart betalt lunsj!

Jeg har ikke betalt lunsj, jeg får betalt for 37,5 time i uken (100%) og er på jobb 40 timer i uken... Altså blir jeg trukket 30 min hver dag, er der i 8 timer men får betalt for 7,5.

Jeg jobber 32 timer, men mener jeg bare får betalt for 30 timer.

De som jobber 100% hos oss med samme kontrakt som meg får 2,5 timer avspassering hver uke fordi dem kommer oppi 40 timer pr. uke. Må jo være urettferdig for oss i deltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...