Gå til innhold

Fødebrev? (Samme som 3trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skriver dere i fødebrevet? Jeg ønsker å formidle at jeg er liiiiiiivredd for klipping revning og sying!! Men trenger litt hjelp til å formulere meg.. Noen som kan hjelpe?? jeg vet jo at jordmødrene gjør det de kan for å unngå dette- men jeg har skikkelig angst for det Alikevel. Tusen takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er et fødebrev?? er førstegangs og har aldri hørt noe om det... *rødme*

Skrevet

Få sykehus som praktiserer det. Men det er et brev man skriver slik at føden er forberedt. Som jeg skrev: ikke gi meg noe mot smertene jeg tåler mye mere enn jeg tror :-) jeg ville bare skrevet at jeg var livredd for det, vet ikke om du ikke vil informeres? De fleste jeg kjenner har ikke merket at de har blitt klipt. Men skriv hva du tenker, det er jo ikke en formell søknad :-) lykke til... :-) du kommer ikke til å tenke på det midt under fødsel og når du får babyen :-)

Skrevet

Skriv akkurat hva du tenker og føler uansett hvor "dumt" du synes det virker. Du skal ikke prestere noe med brevet, men har en mulighet til å helt ærlig formidle dine ønsker. Og husk at det er ønsker, under fødsel går det som det går, og å ivareta deg og babyen er det viktigste uansett :)

Skrevet

Skriv det du føler. De kan ta hensyn til dine ønsker.

Jeg har født to barn, uten noe brev. og like greit, for ingen av fødslene ble som jeg hadde tenkt uansett..

Men nå på nr 3, har jeg skrevet et brev, på to sider. Jordmor ba meg skrive. Men det er fordi jeg ønsker KS.

Om jeg ikke får KS, har jeg mange ønsker på det brevet. Sykehuset har hjulpet meg å skrive.

Skrevet

Husker jeg måtte levere et fødebrev sist hvor jeg skulle skrive litt om hvordan jeg ville ha det. Jeg reagerte ikke slik jeg hadde trodd og måtte si flere ganger at de bare skulle se bort i fra det jeg hadde skrevet. Det irriterte meg at de gjorde som jeg skrev fordi det ble helt feil når først fødselen var i gang. Litt komisk i ettertid;-)

Skrevet

Hei, takk for gode råd og tips:) ønsker bare ikke å fornerme jordmoren ved å liksom fortelle henne i brevet hvordan hun skal gjøre jobben sin. Men Alikevel få frem at klipping revning sying er min store skrekk og gjør hva som helst for å unngå dette!

-HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...