Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Leste avisen i dag og blir litt sjokkert. Kanskje jeg ikke er så oppdatert, men er det noe foreldre aksepterer? Må si jeg gruer meg til jenta mi blir på den alderen...Da jeg var ung var det ikke vanlig å debutere før i 16 års alderen. Hva blir det neste?? huff
Diddels Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Dette visste ikke jeg heller noe om... virkelig? Da jeg var tolv lekte jeg enda med dukker...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Jeg vet ikke, men får inntrykk av at de begynner tidlig. Jeg syns det er altfor tidlig. De er jo bare barn. Jeg syns det er unaturlig. Men så står det også at mange føler press. Tror de færreste er klar for debutere i 12 års alderen.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Men hva gjør man som foreldre for å forhindre at dette skjer? hi
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Har lest mange steder om hvor tidlig de debuterer ja.. Var seint ute jeg da, var 24 år første gang jeg....
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Ikke noe jeg er stolt av, men hadde selv sex første gang som 13åring...men kjæresten jeg hadde vært sammen med i 2år. -Og flere i min klasse hadde sex...ikke nødvendigvis samleie, men endel eksperimentering -og veien kan være kort, som dere vet På ungdomskolen var det absolutt ikke uvanlig, og da er man 13-15år?! (dette var på 90-tallet) Min lillesøster som går på ungdomskolen nå forteller at det er like dan... Om foreldre kan gjøre noe? Vel, det kommer så ann på barnet. Men noen grunnleggende holdninger rundt egen kropp, selvtillitt og selvbilde tror jeg at er viktige faktorer... Ikke gjør som min mor og bare si "sex er skittent og ikke bra" Og sørg for at prevansjon er lett tilgjengelig, ikke nekt de tilgang...sex har de uansett, om det er på doen på skolen, ute i skogen eller på rommet sitt bak lukket dør.
Oppnedx2 Skrevet 1. februar 2012 #7 Skrevet 1. februar 2012 Jeg vet om ett par som debuterte som 12 åringer ja... Håper inderlig ikke min datter starter så tidlig!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Selv så var jeg 14 første gangen.. og det var under press..følte meg ikke klar i det heletatt...skremmende at jeg bare er 18 år (kun 4 år siden) å her sitter jeg gravid med mitt andre barn...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #9 Skrevet 1. februar 2012 eneste vi som foreldre kan lære barna er og ha nok tro på seg selv. og at de ikke skal la seg presse så lett. fortelle barna at de må selv være klare for dette. prevansjon burde barn få ha tilgang til.. man burde også lære barna og kunne bruke tid på og bli kjent med de man ønsker og ha sex med. slik at de ikke bare har sex med noen man ikke kjenner,. husker godt hvordan det var. er ikke mer enn 7 år siden jeg var ferdig på ungdomskolen. og er glad jeg er ferdig der. sex presset var stort.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 Var selv 13 år første gang. Var vel ikke all verden, men går under betegnelsen sex i alle fall Dette var på begynnelsen av 90-tallet, så tror nok ikke ting har forandret seg så veldig. Noen debuterer tidligere enn andre, sånn har det bestandig vært. Er vel fint lite vi som foreldre kan gjøre, bortsett fra å låse dem inne Men kjenner jeg gruer meg til jenta mi kommer i den alderen. Husker så alt for godt hva jeg selv gjorde da jeg var 13-14 år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå