Gå til innhold

Vann i kroppen ! Hjelp...


optimist77

Anbefalte innlegg

Hei :)

Venter nr 2 og er 20 fullgåtte uker idag. Regelrett "stormet" til legen idag, for vekta viste liksom 7,5 kg OPP på tre uker ! Det fikk jeg ikke helt til å stemme sett i forhold til matinntak og trim. Slet med høyt blodtrykk i starten på svangerskapet, så ble fulgt opp litt ekstra. FIkk da endelig komme inn til legen, hvor blodtrykk og urin også ble sjekket. Urinen var ikke helt bra, samme med blodtrykket, som etter å ha vært fint i 10 uker, nå var på vei opp igjen. Der ble konstantert at jeg har fått vann i kroppen :( Så jeg gikk ut igjen med full sykemelding med beskjed om å roe ned kroppen...(er prematur selv, så derfor følger dem ekstra med på mine "forandringer": Har dere noen tips til å bli "kvitt" vann i kroppen ? Andre erfaringer ? Så nå tenkte jeg bruke dagene jeg var sykemeldt til å gå turen og ellers bare slappe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:)

Går mitt 4 svangerskap nå og har hatt vann i kroppen kvar einaste gon, borsett fra dinna gongen. Eg har hatt ein kopp kaffi stort sett kvar dag ditta svangerskapet og har klokketru på at det e det som holde meg onda vatn:)

Legen sa 1kopp eller to til dagen e ikkje farligt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Venter nr 2 og er 20 fullgåtte uker idag. Regelrett "stormet" til legen idag, for vekta viste liksom 7,5 kg OPP på tre uker ! Det fikk jeg ikke helt til å stemme sett i forhold til matinntak og trim. Slet med høyt blodtrykk i starten på svangerskapet, så ble fulgt opp litt ekstra. FIkk da endelig komme inn til legen, hvor blodtrykk og urin også ble sjekket. Urinen var ikke helt bra, samme med blodtrykket, som etter å ha vært fint i 10 uker, nå var på vei opp igjen. Der ble konstantert at jeg har fått vann i kroppen :( Så jeg gikk ut igjen med full sykemelding med beskjed om å roe ned kroppen...(er prematur selv, så derfor følger dem ekstra med på mine "forandringer": Har dere noen tips til å bli "kvitt" vann i kroppen ? Andre erfaringer ? Så nå tenkte jeg bruke dagene jeg var sykemeldt til å gå turen og ellers bare slappe av...

 

Hei! Prøv å unngå salt i størst mulig grad. Salt gjør at vann hoper seg opp i kroppen, spesielt når man går gravid. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Drikk masse vann! Vann fordriver faktisk vann! Blant annet fordi hvis du går ofte på do så får du tømt kroppen jevnlig i stedet for at det samler seg opp :=) Og mtp. å unngå salt - husk at det er masse salt i suppeposer og annen ferdigmat/halvfabrikata. Er så lett å glemme. Det beste er å tilbrede maten fra bunnen av så har man full kontroll (og det er sunnest) :=) Støttestrømper på beina skal også være et godt triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde masse vann i kroppen med førstemann. Men tror årstida har noe med det å gjøre. Gikk gravid midt på sommeren sist, og tok en gang av meg skoa på et billøp vi var på. Fikk de ikke på igjen, og måtte gå barbeint til bilen.... hehe!! Har ikke vært noe plaget med vann i kroppen denne gangen. Drikker mye vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...