Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Jeg ble ansatt i ny jobb for litt siden. Den nye arbeidsgiveren sa jeg kunne si opp jobben min og si ifra meg vakter fra februar av for oppstart blir antageligvis da. Det gjorde jeg. I går ringte den nye arbeidsgiveren og sier at det er komplikasjoner mht den personen som har jobben jeg skal ta over. Så jeg må belage meg på å vente ca. 3 mnd før jeg kan begynne. Det vil da si 4-5 mnd før første lønn. Har jeg krav på noe fra NAV? Dagpenger? frustrert..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Jeg ble ansatt i ny jobb for litt siden. Den nye arbeidsgiveren sa jeg kunne si opp jobben min og si ifra meg vakter fra februar av for oppstart blir antageligvis da. Det gjorde jeg. I går ringte den nye arbeidsgiveren og sier at det er komplikasjoner mht den personen som har jobben jeg skal ta over. Så jeg må belage meg på å vente ca. 3 mnd før jeg kan begynne. Det vil da si 4-5 mnd før første lønn. Har jeg krav på noe fra NAV? Dagpenger? frustrert.. Har du sagt opp jobben uten å ha fått noe skriftlig fra den nye jobben??
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Første bud er kontrakt, da du ble tilbudt jobben skulle det blitt gjort med en kontrakt hvor oppstartdatoen selvfølgelig skulle stått. Den skulle du skrevet under FøR du sa opp den gamle jobben din. Beklager å si det, men du har bæsja på leggen her altså, å si opp jobben før du har fått skriftlig kontrakt med den nye er ikke veldig gjennomtenkt.. Håper du sørger for å få kontrakt nå med oppstartdato om 3 mnd! Siden du har sagt opp den gamle jobben din selv har du ikke krav på dagpenger før karantenetiden har gått, jeg er ikke 100% sikker på hvor lang den karantenen er, men tror det er 8 uker. Etter det får du dagpenger som er ca 60% av den lønnen du hadde i forrige jobb. Men jeg ville sjekket litt opp i forhold til den nye jobben, muntlige avtaler er faktisk bindende så kanskje du har krav på noe fra den nye arbeidsgiveren din. Ville ringt en advokat og hørt, om du er organisert ringer du dit. Du kan også prøve forsikringsselskapet, vi har "gratis" advokathjelp i visse tilfeller gjennom forsikringene våre.. Lykke til! Skikkelig lei situasjon du har havnet i her, håper det ordner seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå