Gå til innhold

Hva skjer med 3åringen min.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har vært kjempe flink til å tisse og bæsje på do i lange tider, vært tørr lenge, unntatt på natta.

Viser stolt lillebroren hvor flink hu er...Men kanskje han er problemet nå ( jeg vet ikke)

Hun tisser nemlig på seg hver eneste dag, 5-6 ganger... og senest nå, i sofaen. Jeg blir (Desverre) så sinna, for hu er ikke slik. Hu er veldig opptatt at man går på do! Skal sies at hu bæsjer på do, noe annet synes hun er ekkelt.

Men hu har blitt så sinna for tiden, samt at hun som sagt tisser overalt, hele tiden.

(ny sofa, stor tisseflekk..... Tips???? )

Jeg vil ikke være sint, men jeg blir det, for jeg orker ikke dette tullet mer!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angående tissingen har jeg ingen tips, siden all min erfaring med tissing i møbler kommer fra eldreomsorgen. Det eneste som kan fungere med eldre er faste dotider og å se etter tegn på at de må på do, men jeg regner ikke med det er sånne råd du trenger...

Til gjengjeld har jeg et lite tips når det gjelder sofaen (skaden er nok skjedd for denne gangen og det er ikke annet å gjøre enn å vaske så godt man kan, men likevel...). Om putene har løse trekk, kan man kjøpe tisselaken i metervare og klippe til. Legg mellom innerputen og trekket. Om barnet har fast plass i sofaen kan den puten ordnes, hvis ikke er det sikkert lurt å tissesikre alle putene. Det kan bli noe klamt å sitte på dem på varme dager, men ikke verre enn å sitte i skinnsofa, heller bedre. Da er det i det minste bare trekket og tisselakenet som må vaskes, og ikke hele sofaputen.

Skrevet

DU må ta deg sammen. Sinne utløser heller tissing, i stedet for å stoppe det.

Så her er DU problemet, dersom du blir sint på henne.

Hun er bare 3 år, og der er en fase i livet for mange barn hvor det går litt opp og ned med styringen av urin selv på dagtid.

Og som mor må du tåle det. Drit i sofaen din. Det er bare en ting. Barnet kommer til å huske.

Hilsen mor til barn med vansker på dette området.

Skrevet

Vi hadde en sånn runde og det viste seg at det var noe hun gikk å grublet på og gruet seg til.

Når vi fikk oppklart det ble det bråstopp på uhellene.

Har dere akkurat fått baby i hus, så kan det jo være en årsak?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...