Galskapens overhode Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Lillegutt på 13 mndr sliter med gjentatte ørebetennelser, og ved vurderingstime hos øNH i dag så sier legen at han tviler på om dren egentlig har noen effekt.. Så jeg hadde blitt veldig glad om dere kunen delt deres erfaringer med dren. På forhånd takk. =)
Gjest vinterbrud Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 MIn datter har hatt god effekt på språkutviklingen etter at hun fikk dren. Hun har hatt tre,fire dren operasjoner.Etter en av operasjonene sa hun at hun hørte bedre,og at lydene ble høyere. Nå husker ikke jeg akkurat hvor gammel hun var første gangen,nå er hun 8 år. Maria har lett nedsatt hørsel,men kan ikke få flere dren på grunn av for store hull på trommehinna til at drenene vil sitte fast. Så dumt da hvis ikke din lillegutt kan få satt inn dren.Gjentatte ørebetennelser er ikke godt for en liten kropp.
Espoir Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Min eldste fikk satt inn dren da hun var tre. Før det hadde hun store problemer med ørene og stadige øreinfeksjoner. Etter at hun fikk satt inn dren (og fjernet polypper i nese/hals), har hun så å si ikke vært syk en dag i sitt liv. Og nå er hun 18 :-) Så for vår del var dette utrolig vellykket.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Begge mine barn har gjentatte ganger fått dren, begge var plaget med dårlig hørsel og den ene med noen få tilfeller av ørebetennelse. Merket egentlig ikke noe særlig endring, mulig hørselen ble bedre, men det eldste barnet pratet ikke bedre selv om hun fikk dren. De har gjentatte ganger hatt dren, og de har også gjentatte ganger fallt ut eller vært tette. Nå ser det ut som om at begge barna har tørre ører, bank i bordet...men begge har fremdeles dren og skal snart til nye kontroller.... På sist kontroll var det ene drenet fallt ut og det andre var tett hos minsten, men det har ikke plaget henne da. Vi er heldigvis ferdige med dren på begge nå! Har egentlig bare vært styr....og er usikker på om det egentlig var for det bedre....
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Ene barnet her fikk dren og fjernet en "drueklase" med polypper som 4-åring. Altfor sent i mine øyne. Jeg KRANGLET meg til det, faktisk. Og sprang til legen med barnet ved minste antydning til øreverk, for å få det dokumentert. Her var symptomene, slik jeg ser det i ettertid, manglende språk, lite vondt ved akutt ørebetennelse(så alvorlig at trommehinnen sprakk flere ganger, uten at barnet var hysterisk. Da var det kun litt "aua" om morgen, og jeg visste at nå må vi til legen), litt høy kroppstemp hele tiden. Jeg trodde faktisk barnet hadde en normaltemp på 37,5-37,8 helt til dren var satt inn.... Og barnet ble fort sliten i barnehage. Måtte sove middag mange dager, selv langt over vanlig alder for middagslurer. Det lille språket/de få lydene som kom, hørtes ut som de som er døve snakker. Som at "ja" ble mer "jæh", og med litt nasal lyd. Diagnosen på språkvanskene het ekspressive språkvansker, så det var ganske omfattende og alvorlig. Men hørselstester på sykehuset viste at barnet skulle høre nok til å lære å snakke, ifølge legene. JEG vet at det gjorde barnet ikke. Og det visste jeg før dren ble satt inn. Drenene satt i ca 1 år, og etter det har ikke ørene vært noe problem Språket kom seg med en gang dren ble satt inn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå