Gå til innhold

Hvem av dere ammer babyen i søvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør...tenkte ikke så mye over det i starten , plutselig ble det bare sånn, nå er hun 3,5mnd. Syns egentlig det er helt greit, og hun sover godt på natta, en lengre strekk. Sovner også i vogn og i bil.

Føler vel mest på det at "man liksom ikke skal gjøre det", at andre mener det er en vond vane å bryte.

Med denne tråden ønsker jeg bare å høre om det er mange andre som gjør det samme? (trenger ingen debatt om det er riktig eller ikke...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg... men må slutte med det om ikke så lenge for om to mnd må jeg jobbe en kveld i uka og da må hun sovne uten pupp... noe hun jo gjør innimellom så jeg tror ikke det er så farlig :-)

Skrevet

Mannen min :P hehe

Da jeg leste overskrifta var det det første som falt meg inn ;)

Nei, jeg gjør vanligvis ikke det, men det skjer jo at snuppa er så trøtt at hun sovner ved puppen.

Eldstemann var avhengig av puppen for å sovne, og jeg bestemte meg for aldri mer. Han sov ikke godt før han var over tre år.

Skrevet

Eldstemann var avhengig av puppen for å sovne, og jeg bestemte meg for aldri mer. Han sov ikke godt før han var over tre år.

Og han fikk IKKE pupp til han var tre ;-)

Skrevet

Jeg gjør også det.

Til meg "ble det bare sånn", slik som du også skriver HI. Jenta er nå 4,5 mnd og det er ikke alltid hun spiser, men bruker puppen som smokk for å sovne :/

Jeg føler at dette er blitt en uvane som jeg snarest vil venne henne av med. Dette fordi det alltid er jeg som må legge om kveldene. Far har jo ikke pupp :P Også pleier hun å våkne tre fire ganger etter leggetid, og da er det bare pupp som gjelder for å sovne igjen.

Blir veldig "låst" med dette, hadde vært greit om hun kunne spist seg ferdig, og at far kunne lagt henne. Men kvier meg til avvenning :((

Skrevet

Mannen min, jeg må jo sove!

Skrevet

Jeg ammer ofte lillegutt (9 mnd.) til han sovner om kvelden:)

Nå har jeg kuttet ned på amminga (pga. at han ikke vil ha så mye pupp om dagen), så jeg ammer bare 2-3 ganger pr. dag.

Men jeg må nok slutte med kveldsamminga snart, for i mars begynner jeg i jobb igjen:)

Skrevet

Ammet lillegutt i søvn på alle dupper han skulle ha før, nå sovner han uten pupp på dagen(gått over av seg selv) og på kvelden hender det han sovner ved puppen, men som regel er han våken når jeg legger han over i egen seng. og det har gått veldig bra! :) Han er litt over 10 mnd.

Skrevet

Godt å vite at jeg ikke er den eneste. Jeg gjorde det med førstemann også, men han begynte med smokk 4 mnd, her NEKTER hun plent å ta smokken. Tenker det kanskje blir bedre når hun blir større og blir ammet sjeldnere. Når det er sagt, så kan jeg amme henne, hun sovner, så ta opp for å rape og legge henne ned i vugga på kveldstid, og det går fint, er vel helst på dagtid det hadde vært greit med smokk:) har for øvrig kjøpt EWAN the dream sheep, er spent på å prøve den....

Skrevet

Jeg også!!! Som om jeg skulle skrevet HI selv:) Jeg synes egentlig det er veldig greit, når jeg da legger henne ca 19.30 våkner hun for mat mellom 04 og 06. Supert:) Tenker at det gjerne går seg mer til etterhvert som hun feks begynner med grøt om kvelden.... På dagtid sovner hun av seg selv, enten i vogn, bilstol eller vugge... Selvfølgelig av og til ved puppen, hvis hun er veldig trøtt...

Skrevet

Jeg har også gjort det (fordi det ble sånn), og gjør det fremdeles for å få ham til å sovne noenlunde tidlig. Han sovner også på fanget til far eller farmor, og legges i seng. Jeg må legge meg inntil ham i senga våres for at han skal "legge seg til å sove". Da uten pupp, noe jeg vente ham til på 1 natt ved ca 8,5 mnd alder. Vårt problem er ikke så mye at han puppes i søvn, men at han bestandig våkner flere ganger ila kvelden helt til vi legger oss sammen i vår seng. Bortsett fra at jeg sjelden kan være sent ute uten at det går ut over døgnrytmen hans, og de kommentarer en begynner å få oftere nå som han fyller 1 år, så fungerer ting bra. Jeg tenker at vi altid har fått sove nok alle 3, og vi har aldri brukt noe særlig tid på legging.

Skrevet

Snuppa mi sovner så å si hver gang hun får pupp. . Det har hun gjort siden hun ble født. . Hun sovner vel 8 av 10 ganger, noen ganger sover hun i 15 min men andre ganger egt par timer ;-) hun er 5 mnd

Skrevet

Jeg ammer i søvn, men skulle ønske jeg klarte å få ham til å sove uten. Nå er han 6 mnd og spiser så fort, men sovner ikke like fort. Da er det fort gjort at han spiser altfor mye, også våkner han ofte i løpet av kvelden og må ammes i søvn på nytt igjen. Blir en del gulping og vondt i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...