Gå til innhold

venninna mi skjønner ikke at jeg gidder

Anbefalte innlegg

Skrevet

gjøre reint huset på torsdager med baby hjemme...hun gjorde visst ikke det i sin permisjon, det var mannens oppgave etter jobb. Jeg har en baby som trives godt med å sitte å leke, mannen min har ham om nettene så jeg får sove-så jeg syns igrunn det er helt greit å bruke et par timer på å gjøre reint en gang i uka, så får vi mer tid til de andre ungene på ettermiddagen. Neida, det var så slitsomt å være hjemme at det skjønte hun ikke...ikke var hennes datter spesielt krevende heller, men det er kanskje jeg som er rar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå tar jo mannen din barnet om nettene, så du får avlastning der. Mannen til venninna di tok kanskje ikke barnet om nettene, men heller gjorde litt ekstra der. Dessuten er det ganske vanskelig å bedømme om andres barseltid er slitsom, for det kan være mye som spiller inn og mye man ikke ser når man bare er på besøk.

Ingen av dere er rare, man velger bare ulikt ;)

Skrevet

Folk er forskjellige, for noen er husarbeid et enormt tiltak og andre gjør det innimellom annet i løpet av dagen. Jeg synes det er helt OK å vaske klær, men det å dra fram støvsugeren krever overskudd og planlegging. Mannen er omvendt, han støvsuger gjerne på sparket men setter ikke på vaskemaskinen med mindre han begynner å mangle klær.

Jeg veit om folk som tok mastergraden sin i permisjon, og folk som knappest kom seg ut døra om dagene. Det var ikke nødvendigvis fordi barna var så forskjellige, men at mødrene var det. Samtidig er det ikke til å underslå at enkelte barn er skikkelig krevende også...

Skrevet

Alle gjør jo ting forskjllig. det er jo opp til familien hvordan man løser oppgavene.

Det som, passer for deg er ikke sikkert passer for deg.

Skrevet

Hva var poenget ditt med innlegget hi?

Håpet du å få masse svar om hvor lat og teit venninna i er?

Herregud, hva folk henger seg opp i. Så liker ikke venninna di husarbeid, og føler hun ikke har overskudd til det i permisjonen. So what?

Skrevet

Mannen min står aldri opp på natta, og gjorde ikke husarbeid i barselstiden.

Jeg er jo hjemme hele dagen med barnet, mens han er på jobb.

da gjorde jeg alt av husarbeid, og hadde middagen klar når han kom fra jobb uansett hvor sliten jeg var.

Klart jeg var sliten, men jeg kunne jo bare ta meg en dupp på dagen sammen med babyen :)

Skrevet

Hvis mannen din tar babyen om nettene, er det jo ikke rart du får overskudd til å vaske... :) Det "vanlige" er jo at den som er hjemme i permisjon tar nettene (siden man ikke skal jobbe dagen etter, og dermed ikke trenger full konsentrasjon på samme måte), så da vil jeg si at du har en veldig grei ordning og jammen burde få gjort minst litt husarbeid i løpet av uken. :)

Skrevet

da gjorde jeg alt av husarbeid, og hadde middagen klar når han kom fra jobb uansett hvor sliten jeg var.

Klart jeg var sliten, men jeg kunne jo bare ta meg en dupp på dagen sammen med babyen :)

Greit for dem som har sovebaby. Min yngste sov nesten ingenting på dagen (halvtime her og der, og jeg klarer ikke å sovne på kommando på 1 minutt), og var mye våken om natta og skreik. Jeg hadde rot hjemme den første tiden, siden jeg studerte fullt ved siden av (skrev masteroppgave hjemme) og min da hjemmeværende mann gjorde ingenting av husarbeid. Jeg hadde NULL sjans til å få sove og hvile på dagtid.

Det jeg kan si, er at alle har forskjellig barseltid. Min første unge hadde kolikk de 3-4 første månedene, og jeg holdt rett og slett på å bli gal! Da er man ikke så opptatt av å leke husmor for å si det slik...

Skrevet

Skjønner jo at mannen min var rimelig bortskjemt nå, som kom hjem til nyvasket hus og middag på bordet i tillegg til at jeg tok alt av nattevåk...

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Hvor kommer denne evindelige trangen til å stille spørsmål ved andres prioriteringer i barseltiden fra? Og hva vil du med innlegget ditt hi? Vite om du er rar? Eller få oss til å synes at venninna di er rar?

I så tilfelle er ingen av dere rare, men spørsmålet ditt er litt rart, kanskje. Så lenge familien er fornøyd med prioriteringene, så er det ingen grunn til å stille spørsmål. I det øyeblikket man innad i familien ikke er fornøyde, da bør ting vurderes for å finne ut om noen er "rare".

Skrevet

Sånn stas!

Antar at mannen gjorde det samme som det da han hadde permisjon?

Skrevet

Hvis man ikke har kolikkbaby eller spesiellt vanskelig baby, og du er hjemme i permisjon hele dagen og mannen er på jobb hele dagen og må stå opp tidlig synes jeg absolutt du burde kunne holde hus og hjem i orden!

Hvor stort hus har dere da? Hvorfor står ikke du opp om natten hvis mann skal på jobb? Hva gjør du hele dagen?

Selv tar jeg alt av husarbeid: støvsuging,klesvask,oppvask,vasking bad/kjøkken,flaskevasking,skifte av sengetøy,støvtørking,rydding,trilleturer med hund, og mann og barn kommer hjem til ferdig middag og rent hus. Dette gjør jeg når småen sover, eller er med å ser på. Større prosjekter tar vi sammen i helgene. Klart det er slitsomt til tider, men jeg er jo hjemme.

I tillegg er det stell,aktivisering og lek med baby. Jeg ligger ikke på sofaen og ser på TV for å si det sånn! Det er det ikke tid til.

Hvis baby våkner om natten, står jeg opp, men vi har en dag hver i helgen der vi kan sove lenger.

Når sambo kommer hjem fra jobb tar han seg stort sett av småen, da han ikke ser henne mer enn 2,5 timer i ukedagene. Da kan jeg få dusjet og slappet litt av.

Har egentid fra 19 - 22 - da er det leggetid for å være klar til en ny dag.

Når pappaen skal i permisjon forventer jeg å få det samme tilbake, og det er han klar over ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...