Gå til innhold

Paracet til baby - ikke feber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man gi Paracet til baby selvom babyen ikke har feber? Tempen lå på 37,7 nå. Den steg fra 37,5 på noen minutter så tempen stiger.

Nesa er tett og øya er rød rundt. Gråter også mye.

Babyen er 3,5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det gjorde jeg....ble mye roligere med engang. Det kan jo være den har vondt i hodet eller noe sånn selv om det ikke er feber...ville prøvd det hvertfall.

Skrevet

Har gitt babyen Paracet nå og sitter inne på rommet sammen pappaen. Håper babyen blir bedre snart

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg fikk anbefalt av helsesøster å gi paracet etter vaksine selv om han ikke hadde feber, men viste tegn til ubehag ellers. Ettersom man ofte får influensasmerter i kroppen ved vaksine. Vil tro det samme gjelder her, selv om jeg også ville forsikret meg om hva som lå til grunn for ubehaget.

Skrevet

Når babyen var lagt inn på sykehuset i desember sa de at det gjorde ikke noe om vi ga Paracet om babyen var syk selvom h*n ikke har feber. Var bare litt skeptisk og ville høre med andre mammaer først :)

Skrevet

Huff, nå får jeg nesten dårlig samvittighet for ikke å ha hatt i guttungen (3mnd) paracet. Vi tok vaksine i dag, og han har vært litt småsutrete etterpå. Sovna som vanlig halv ti, og sover ennå. Hvis han våkner i natt og han ondt skal jeg gi han det.

*plutselig bekymra*

Skrevet

Ikkje for å skremme her, men det er påvist ein samanheng mellom paracetbruk dei første 6 mnd og astmaforekomst hjå barn, så eg har vore litt restriktiv med paracet på heilt små babyar. Men om babyen er veldig plaga, så må ein sjølvsagt vurdere det.

Skrevet

Feberen var oppe i nesten 39, så jeg ga ham en jeg :) Kommer nok ikke til å være den mest slepphendte med drugs'n heller..

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Å gi en paracet hver tredje måned (ved vaksine) kan jeg ikke for mitt bare liv tro skulle ha negativ påvirkning på ungen...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Og har de høy feber, må den jo nødvendigvis ned, og da kommer man som regel ikke utenom paracet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...