Gå til innhold

Er han smålig eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter feira bursdagen på et lekeland, da jeg skulle betale ble kortet mitt avvist, viste seg at bidraget ikke var kommet inn. sånn kan skje, helt greit. Heldigvis var barnefaren også der, så han kunne legge ut. jeg skulle betale han tilbake, OG jeg har ingenting mot det, for vi har ikke delt omsorg... men syns kanskje det var litt rart at han ikke tilbød seg å betale litt allefall...eller?

Som sagt så har jeg ingenting i mot å betale hele selskapet, har ingen problem med det altså. Men han har aldri vært med å betale på noe som helst. Ikke barnehage, ikke sfo, ikke sykkler..ingenting. er det vanlig eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener.. Du sa jo akkurat i innlegget at du får bidrag. Det er jo nettopp hans bidrag til barnehage, sfo, fykler, bursdag, klær, bolig, ja alt mulig i grunn....

Skrevet

Han betaler sin del via barnebidraget så at du sier at han ikke betaler noe er bare jug

Skrevet

Kanskje hun ordla seg litt feil...

Skrevet

Ja, desverre så ordla jeg meg LITT feil, men håper dere skjønnte hva jeg mente da.. joda, jeg får bidrag, og jeg betaler og kjøper det de trenger. Men når BF selv var i bursdagen liksom....

HI

Skrevet

Nå bor jeg sammen med barnefar til mitt barn, så jeg kan vel ikke sette meg helt inn i situasjonen. Og jeg vil også bare si at jeg ikke har så stor oversikt over bidrag satsene.

Men jeg mener at far burde i det minste tilbudt seg å være med å betale. Uansett bidrag eller ei. Bidrag skal jo være med å dekke utgifter som barnehage, sykler, klær og hva det måtte være som barnet TRENGER. Jeg mener alikevell at far kan i tilegg bidra på bursdagsselskaper, hvis dette er mer arrangerte bursdager som på et lekeland. og ihvertfall siden han selv var der og deltok.

Selv feiret jeg alltid en bursdag hos min mor og en hos min far. slik at der betalte dem for hver sin bursdag. Men er mor og far skilt, men alikevell feirer barnet sammen, så synes jeg dem like greit kan dele på utgiftene. Nå vet jeg jo ikke om han skulle ha egen bursdag for barnet hos seg. men ja... jeg synes han burde ihvertfall tilbudt seg å betale halvparten.

Skrevet

Dette er ikke noe som er inkludert i bidrag, bare så det er klart. Det står faktisk på NAV sine sider.

Så jeg syns far er gniten til det uutholdelige her.....

Skrevet

Om du vil han skal betale mer enn det han gjør må du spørre han før du planlegger ting.

Kanskje han da hadde sagt at han ville delt utgiftene om dere hadde laget en mye billigere fest.

Skrevet

Jeg spurte han ikke, og har vel aldri egentlig spurt han etter penger til noe. Bidraget er laaangt under sats, har privat avtale utarbeidet av en advokat, siden vi er venner så fungerer det.

Og som sagt så har jeg null problemer med å betale det, er ikke det, men sånn var det i fjor også nemlig.... Men men :)

Skrevet

Hvis du vil at far skal være med å betale må du snakke med ham før du planlegger selskapet.

Hvis du mener han generelt betaler for lite må du kreve å få bidraget endret, enten at han btaler mer i bidrag eller ved at dere lager en avtale om hvilke ting han skl være med å betale.

Skrevet

Ja, jeg synes far er gnien dersom han skal ha tilbake det han la ut for selskapet.

Hvorfor skal du betale for dette, selv om du får bidrag? Ofte er jo ikke bidraget nok til å dekke halvparten av månedsutgiftene engang!

Nei, visse ting, som eget barns bursdagsselskap, bør man evnt dele på. Eller at den parten som ikke har hovedomsorgen for barnet, tar utgiften for dette....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...