Patetica fåkksi Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 De to første tomatspirene er plantet. Jeg jukset med drøye to timer.
Gjest sug lut Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Jøss, ja, det er sant - hurra, da mangler jeg bare jiffypotter og en ide om hvor frøene mine ble av. Takk for påminnelse og velkommen februar!
Gjest amandine Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Velkommen lys! Rapport fra en som er MEGET bekymret for spirene ute, hvordan har de klart nattens 10 kuldegrader?? Men. Lite å gjøre med det nå.. I dag da jeg kjørte Kamikaze til barnehagen kl 8 var det soloppgang over fjellene!! De rustfargede bladene i bøkeskogen var rosa i lyset, himmelen høy og klar og rosa i kanten over fjellene. Vi er på vei, kjære venner! Kaldt eller ikke,våren kommer!! FANFARE
Patetica fåkksi Skrevet 4. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2012 Fire nye spirer fra en annen tomatbusk er nå også plantet, juhu. Hva er det du har ute i potter, Amandine? Mine tomatspirer er i vinduskarmen.
Gjest sug lut Skrevet 4. februar 2012 #7 Skrevet 4. februar 2012 Amandine bor på sett og vis i et annet land enn oss. I dag var det så kaldt at om man tissa ute fikk man istapper i snasken.
Patetica fåkksi Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2012 Jeg har forsøkt meg på en helt ny tomatbusk også, og i natt drømte jeg at den hadde vokst en meter over natta. Var over middels overrasket da jeg "våknet", stod opp og gikk inn i stua for så å finne fire tomatbusker med haugevis av røde og grønne tomater. Så våknet jeg på ordentlig og fant det som ser ut som fire avkappene bæskeklumper i vinduet. Ingen spirer kommer fra dem enda.
Gjest amandine Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Hæhæ god den der annet land,- luten! De synes nok det de innfødte iallefall. Vi innvandrerne synes vi bor i Norge om enn på vestsiden(vi vestkantpiker trives best der). Ellers er det bare snøføyk her! Våren er borte..Og spirene ute er klosterklokker, snøklokker og krokus!!Forhåpentlig vis litt mer hardføre enn en gjennomsnittlig tomatplante..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå