Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Jeg trenger litt hjelp. Jeg har en sak ang AAP som skal videre i trygderetten. Snakket med en adokat som sa jeg skulle sende midlertidig klage til NAV lokalt, for å avbryte klagefristen, og skrive at jeg kom med begrunnelse på senere tidspunkt. Nav har sendt den midlertidige klagen til trygderetten, slik at jeg bare skal sende inn resten. Det skal jeg gjøre i morgen. Problemet mitt er at nav mener at dette skal gå via nav. Jeg mener det er helt feil, siden det er nav jeg klager på. Det virker for meg helt feil at de skal lese alt jeg sender inn, da kan jo de bare finne argumenter mot meg og hva jeg skriver... Noen som vet om jeg kan sende direkte til trygderetten?
<3 skatten min<3 Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Nav får se det uansett, så du kan like gjerne følge vanlig saksgang og sende det dit. Helt vanlig i offentlig forvaltning at man sender klagen til den man klager på, så har de ansvar for å sende det videre. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Takk for svar. Forstår at nav ser papirene uansett, men jeg synes det blir feil at de ser papirene, for så å kunne sende inn motargumenter i ettertid. Jeg får jo ikke se hva de har skrevet om meg til trygderette. I hvertfall ikke så raskt at jeg får sent motargumenter. Det hadde vært bedre hvis jeg og nav fikk en mulighet hver til å uttale oss, uavhengi av hverandre.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #4 Skrevet 31. januar 2012 Altså, nå skal jeg forklare litt: Du skriver en søknad om aap og får avslag. Du klager og NAV-kontoret/NAV Forvaltning vurderer på nytt og skriver en innstilling til NAV Klageinstans som fatter et nytt vedtak i saken. Hvis du får avslag, kan det ankes inn til Trygderetten. Da skal NAV Klageinstans skriver et oversendelsesbrev til Trygderetten som du selvfølgelig får kopi av og muligheten til å kommentere. Så du må innom NAV, om du vil eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 men husk å ta kopi av alt du sender inn...
lille sprelle Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Send det til trygderetten med kopi til nav, så har du løst det hele og er sikker på at trygderetten har fått papirene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå