Gå til innhold

Slutte på SFO ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har barn som ikke går på SFO her ? Jeg har en sønn i 2 klasse og går snart ut i fødselspermisjon. Vurderer ta han ut ettersom vi ikke trenger det og en halv plass koster 1900 pr mnd.. Men er samtidig litt redd det vil gå utover det sosiale for han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en 2. klassing som egentlig ikke trenger å gå på sfo lenger, men vi beholder heltidsplassen alikevel. Gutten har selv sagt at han vil gå på sfo for å leke med sine venner. Har ikke mange som bor i nærheten her. Så da syns vi at det er greit med plassen. Dessuten så er det veldig mange fine aktiviteter på aktivitetskolen i vinterferien og høstferien.

Skrevet

Kommer an på hva barnet vil. Her har vi en gutt som gjør hva som helst for å slippe sfo. Men om barnet syns det er toppen og gjerne vil være der så ville jeg tatt hensyn til det. Akkurat i et sånt tilfelle syns jeg det er greit at barnas stemme blir hørt. Jeg tviler faktisk på at det har så mye å si for det sosiale, hvertfall når de har blitt så store.

Skrevet

Han vil gjerne slutte selv. Han er av den beskjedne typen, men de bor mange gutter fra klassen i samme området som oss og jeg tenker at han få ta med kompiser ofte hjem etter skolen.

Er 20.000 å spare i året, men somsagt redd han vil falle litt utenfor når de aller fleste andre går på SFO.

Skrevet

Ja, men hvis han vil slutte så er det da ingen vits i å holde på plassen. Har dere mulighet til å spare penger så gjør det. Tror ikke han får varig men av det.

Skrevet

Min gutt hadde siste dag på sfo i dag. Han går også i 2 klasse. Han gikk på 1 privat sfo, men sier selv han gjerne vil begynne på den vanlige. Jeg skal se det ann, først må minsten få barnehage plass og jeg jobb. Så inntil da får han komme hjem etter skolen. Han leker med kompisene sine så fort han har tid til det uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...