Gå til innhold

Når starter overtiden?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin 25. januar, og legen min sa at jeg var på overtid fra 5. februar!?! Regner man ikke overtid fra dagen etter termin??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dei nye reglane er at ein skal på undersøking på sjukehus på dag 7 etter termin og skal igengsettes på svangerskapsdag 294.. Ikkje alle sjukehus så følg reglane så det er best å passe på sjølv. Du skal vel egentlig settes igang seinest 5 feb. viss eg telte rett på kalenderen :)

Skrevet
Jeg hadde termin 25. januar, og legen min sa at jeg var på overtid fra 5. februar!?! Regner man ikke overtid fra dagen etter termin??

 

Du er ikke på overtid da nei.. Termindato er jo bare en antatt dato for fødsel og regnes ut fra et snitt av alle som føder. De færreste føder på termindato, de fleste føder jo litt før eller etter.. Dermed får man et snitt som man lager termindato ut fra og så er det normalt å føde i et tidsrom før og etter denne datoen. Før ble man ikke regnet som overtidig før 14 dager over termin, men nå er det vel 11 dager som gjelder om jeg ikke tar feil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...