Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Jeg hadde termin 25. januar, og legen min sa at jeg var på overtid fra 5. februar!?! Regner man ikke overtid fra dagen etter termin??
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Dei nye reglane er at ein skal på undersøking på sjukehus på dag 7 etter termin og skal igengsettes på svangerskapsdag 294.. Ikkje alle sjukehus så følg reglane så det er best å passe på sjølv. Du skal vel egentlig settes igang seinest 5 feb. viss eg telte rett på kalenderen
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Jeg hadde termin 25. januar, og legen min sa at jeg var på overtid fra 5. februar!?! Regner man ikke overtid fra dagen etter termin?? Du er ikke på overtid da nei.. Termindato er jo bare en antatt dato for fødsel og regnes ut fra et snitt av alle som føder. De færreste føder på termindato, de fleste føder jo litt før eller etter.. Dermed får man et snitt som man lager termindato ut fra og så er det normalt å føde i et tidsrom før og etter denne datoen. Før ble man ikke regnet som overtidig før 14 dager over termin, men nå er det vel 11 dager som gjelder om jeg ikke tar feil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå