Gå til innhold

Beregner dere termin ut fra mens eller EL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg hadde EL tidligere enn terminkalkulatorene ofte beregner. I følge mens-termin er jeg 4+2 i dag, men i følge EL er jeg 4+5. (Det er jo egentlig ikke så stor forskjell, men nå som dagene går sååå sakte syntes jeg at disse 3 dagene betyr mye!) Tok ikke EL-test, men hadde EL-slim og kjente stikkinger, så er ganske sikker. Hvordan har dere beregnet terminen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo best å beregne utifra EL, det er mer nøyaktig. Det har jeg gjort, men jeg brukte både tester og temping så er helt sikkert på EL. Så jeg synes godt du kan beregne utifra når du tror EL var, på ordinær UL så vil jo uansett det endelige terminen bli satt :)

Skrevet

Man bruker mens som utgangspunkt for det er ikke alltid like enkelt å vite nøyaktig hvilken dag en har eggløsning.

Men er du som meg, så er man ikke i tvil (får sinnsyke smerter), men legene vil ikke høre på meg :P Men er uansett bare snakk om noen dager.. Er ikke så nøye. De regner bare ut termin så tidlig, får å vite når en skal inn til ordinær ultralyd å sette terminen. En trenger ikke bekymre seg noe mer over dette, med mindre menstermin og ul-termin har store avvik, og da er det bare i tilfelle overtid.

...men joda. det er veldig viktig så tidlig å telle de riktige dagene :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...