Gå til innhold

Noen som er sykemeldt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært sykmeldt litt fra og til siden to uker før jul. Nå er jeg i ca 50% jobb, og skal diskutere svangerskapspenger med jordmor neste uke. Pga for tidlig fødsel sist gang, og den dårlige formen min denne gangen, så er beskjeden fra høyeste hold om at jeg skal stresse og jobbe minst mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja desverre, men skulle veldig gjerne jobba litt. Savna jobben min, men må nok gå sjukemeld resten av svangerskapet.. Synes det er ubehagelig å fortelle folk at eg er sjukemeld, "å vere gravid er jo ikke ein sjukdom.." For noen av oss er det berre sånn. Har heldigvis ein flink lege og forståelsesfull sjef som har opplevd det samme sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært 50 % sykemeldt siden 1.1.12. Ønsker ikke å slite meg ut på jobb, kan heller ikke bli sykemeldt fra familien og privatlivet, jeg trengs der og, med mann og to aktive gutter på 5 år og 14 mnd!

 

Akkurat nå er jeg 100% sykmeldt på 3.uka pga lungebetennelse :( antagelig mykoplasma, passe lei av å hoste og ikke få sove pga det. Var liksom ferdig med å kaste opp pga svangerskapet nå, så fikk jeg denne hosten som gjØr at jeg kaster opp nesten hver dag også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt nesten hele svangerskapet hittil pga kvalme og oppkast. Ser ikke ut til at jeg kommer meg tilbake på jobb på en stund heller... Håper jeg rekker å jobbe noen uker før permisjonen starter, for jeg savner jobben og gode kollega...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt 100% og har vært det hele svangerskapet. Har noe som heter krystallsyke som kan være farlig for fosteret de første 3 mnd, var sykemeldt før jeg ble gravid og blir veldig dårlig av å jobbe. Også kan de ikke behandle meg så lenge jeg er gravid. så jeg blir nok gående til jeg har født. så får jeg bruke permisjonen på å få allt i orden så jeg kan begynne å jobbe igjen etter permisjon:) Savner jobben onkli! Liker egentlig ikke for lange ferier en gang... så syntes det er onkli kjedelig å ikke kunne jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber 50%, dvs er sykmeldt halvt da. Pgr av bekkenløsning og låsning. Håper jeg klarer de timene på jobb ut svangerskapet, ser mørkt på å bli 100% sykmeldt så tidlig. Helidvis har jeg funnet en fantastisk flink osteopat, som jeg går til. Er vel han jeg har å takke for at jeg kan jobbe i hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sykemeldt uka her. Ryggen svikta helt på mandag og måtte dra fra jobb. Samtidig feberkule og en infeksjon/betennelse legene ikke finner ut av. Håper det ordner seg, for jeg vil gjerne jobbe en stund til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50% sykemeldt her også, pga ryggplager og mye hodepine og svimmelhet. Dette er en dårlig kombinasjon i en jobbhverdag som er stressende, hvor man står og går store deler av dagen og hvor det er få muligheter for å få tatt pauser når jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt 100% og har vært det hele svangerskapet. Har noe som heter krystallsyke som kan være farlig for fosteret de første 3 mnd, var sykemeldt før jeg ble gravid og blir veldig dårlig av å jobbe. Også kan de ikke behandle meg så lenge jeg er gravid. så jeg blir nok gående til jeg har født. så får jeg bruke permisjonen på å få allt i orden så jeg kan begynne å jobbe igjen etter permisjon:) Savner jobben onkli! Liker egentlig ikke for lange ferier en gang... så syntes det er onkli kjedelig å ikke kunne jobbe!

 

Hei :)

Lurer bare på hvorfor det er farlig å ha krystallsyke når du er gravid? Har dette selv, men ikkje fått beskjed om at det er farlig for fosteret.. Var vel og merke til turnuslege jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt 100% og har vært det hele svangerskapet. Har noe som heter krystallsyke som kan være farlig for fosteret de første 3 mnd, var sykemeldt før jeg ble gravid og blir veldig dårlig av å jobbe. Også kan de ikke behandle meg så lenge jeg er gravid. så jeg blir nok gående til jeg har født. så får jeg bruke permisjonen på å få allt i orden så jeg kan begynne å jobbe igjen etter permisjon:) Savner jobben onkli! Liker egentlig ikke for lange ferier en gang... så syntes det er onkli kjedelig å ikke kunne jobbe!

 

En fysioterapeut eller lege med litt erfaring med krystallsyke vil kunne hjelpe deg med svimmelheten. Du kan behandles selv om du er gravid, (behandles med posisjonering av hode og kropp for å løsne krystallene),og du vil mest sannsynlig merke forskjell etter første behandling, og kan bli bra etter 2-3 behandlinger... Svimmel og dårlig blir du nok mens det står på, men har aldri hørt at dette kan være skadelig for fosteret.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemeldt 40% fra og med nå - så får vi se hvor lenge det trengs. Fullstendig utkjørt, ingen som helst forståelse på jobb... = klarer ikke 120% mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øre nese hals spesiallisten som jeg går til for mine krystaller mener at det kan være fare for SA de første mnd når man har krystallsyken. siden jeg hadde en SA før jeg ble gravid denne gangen, er de ekstra forsiktige. Jeg har gått til behandling for mine krystaller i halvannet år og har en versjon av bppv som heter long lasting. så det vil si at desverre funker det ikke med et par behandlinger for min del:( Og når ingen av mine bahndlere vil behandle når jeg er gravid så sitter jeg her da:) Men det skal sies at de lærde strides om hvordan dette påvirker gravide. Dette fordi det er et område som det rett og slett ikke har blitt forsket på så mye. og jeg er ikke den som gidder å ta noen risk når det kommer til den lille prinsen i magen:)

Så veldig fortvilende situasjon å være i, men må bare høre på de som behandler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På min 2.kontroll rett før helgen fikk jeg snakket legen til 50% pga bekkenplager (skrev innlegg i 2.tri), hun ville egentlig ha meg ut 100%. Gikk på jobb fredag, lørdag, søndag.. og idag, mandag, måtte jeg ringe å få 100%. Det varer nok ut svangerskapet.

 

Er henvist til fysioterpai, men det er flere måneder med venting, til og med de anbefalte 100%. Uff uff.

 

Nei graviditet er ingen sykdom, men kan være høyst plagsomt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg var på kontroll hos legen igår, noe som overraskende nok resulterte i full sykemelding ut svangerskapet. Har slitt med høyt blodtrykk som jeg i og for seg klarer å få ned, men, så fort jeg kommer meg tilbake i jobb, så stiger det igjen. Så jeg har fått beskjed om å roe kroppen ned så det ikke eskalerer i svangerskapsforgiftning. Nå har riktignok jeg en jobb hvor jeg jobber skift, samt med et klientell som ikke er mors beste barn (kriminelle), og da arbeidsgiver skulle være "så grei" å tilrette, så endte det da altså med at jeg ble omplassert til å "fylle hull" hvor det i utgangspunktet var manko på folk hvor vi var to stykker som skulle gjøre jobben for tre...Og det stresset meg veldig opp, for jeg har en historikk hvor jeg har vært utbrent tidligere og har desverre ikke evnen til å si nei ! I tillegg til dette, så har jeg ADHD og pr tiden ikke medisinert..Glad jeg har en forståelsesfull fastlege som mener at jeg ikke hele tiden skal føle meg på etterskudd, slik at den dagen jeg skal tilbake i min 100% stilling etter endt permisjon ender ute i samme "ufør" igjen med utbrenthet og kanskje vil slite enda mere med å fungere i jobb :) Så selv om det er litt vanskelig for meg å svelge at jeg er sykemeld fram til permen starter 1. juni, så tror jeg nok det er det beste for meg, for alle rundt meg og ikke minst fosteret jeg bærer i magen som jeg gleder meg veldig til hilse på når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykmeldt siden oktober (begynte å kaste opp i uke 6) og er fortsatt sykmeldt (i uke 23 nå). Prøvde meg på 50% jobb et par uker i januar, men det gikk ikke. Klarte ikke å jobbe det jeg skulle da kroppen ble helt ødelagt og jeg kastet opp mye mer, så da ble jeg fulltidssykmeldt igjen. Litt lei nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går satte legen meg på gradert sykemelding, så jeg regner med jeg blir mer eller mindre sykemeldt fra jobb ut svangerskapet. Begynner med 80% sm de neste 14 dagene, og tar det derfra. Er egentlig veldig lettet, da jeg trenger overskuddet til studiene mine, som er veldig krevende nå før påske med praksis og samlinger.

 

Synes det er utrolig vanskelig å vite hvor vondt man skal ha før det blir FOR vondt å være i jobb om dere skjønner? Men legen var ikke i tvil da.. det var jo greit å få bekreftet at jeg ikke bare er sytete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Sykmeldt her også.. Bekkenløsning og en sliten rygg.. Og nå som jeg har under tre mnd igjen, vil ikke legen ha meg i jobb igjen før etter permisjonen.. Men helt greit, mer tid til å gå turer, hvile med beina opp og gravidesvømming ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...