Dagfrid Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Litt utolmodig jeg kanskje. Men har en gutt som blir 10 mnd 8. februar, og han åler seg frem. Men sitter ikke selv og reiser seg ikke opp (kommer ikke opp i krabbestilling heller). Er det noen måte det går ann å øve på dette på? Tenkte at egentlig så kan det være en fordel å kunne sitte ihvertfall før barnehagestart.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 tror det er best og la baby gjøre dette i sitt eget tempo. jenta vår satt første gang rundt 9-10 mnd. ikke stress med det. tiden går fort nok når de først sitter og står. tro meg. savner tiden vår barna bare la der og koste seg. nå løper de fra meg istede.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Det er helt greit å øve uanstrengt på dette, men pass deg for å smitte gutten med oppgitthet osv. La det være positivt, lekent og i korte intervaller. Måten du kan trene på det er å sette deg på rumpa på gulvet med rette ben. Ha bena fra hverandre og legg gutten mellom bena dine. Hold en leke utenfor bena dine, slik at han må forsere bena dine som hindre for å komme til leken... Dette vil stimulere til åling og krabbing... Vet ikke om jeg greide å forklare det skikkelig ;-)
Underveis --> Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Ville ikke stresset med det. Har noen bekjente som "øvde" med barnet sitt på å gå. Syntes det var litt trasig å se på egentlig, for barnet ble jo veldig frustrert av og til og ga mye opp til slutt. De dro den jo altfor langt. Her gjorde Junior det meste i feil rekkefølge. Satt ikke før han lærte å gå rundt 12 mnd. Stod, men bøyde ikke knærne, så han ramlet som et tre da han mistet balansen. Burde hatt hjelm på stakkaren, men det ser visst ut til å ha gått bra ;-) Er nå snart 3 år og langt fremme motorisk. Løper fra de aller fleste på sin alder. Ja, og han ålte seg før han lærte å rulle den ene veien. Masse feil iflg boka altså *he he he*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå