Gå til innhold

Oppvåkning om natta etter barnehagestart...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det flere som har barn som har begynt å våkne om natta etter at de har begynt i barnehagen? Snuppa mi har egentlig sovet natten igennom siden hun var 4 mnd gammel, med noen unntak selvfølgelig. Hun er nå 15 mnd. De siste ukene har hun begynt å våkne rundt klokken 0300,0400 og hun kan være våken i flere timer, bare skriker og bærer seg. Er rimelig frynsete her, da jeg jobber 100% i tillegg..

Noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre, evt er det flere som har det sånn. Greit å våkne av og til om man sovner igjen, men det er ikke tilfelle her desverre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange har dette problemet, du er ikke alene:) Jeg var helt fortvilet selv når hun startet i barnehagen nå i begynnelsen av januar, men jeg fikk beskjed om at det var helt normalt et par uker, mange inntrykk! Nå har hun snart vært i barnehagen en måned, og genreelt ga det seg med skrik og tull etter et par uker:) MEN, de blir som regel MYE syke i starten, jenta vår er konstant syk, så er nok ikke så godt hun sover om natta pga det .... Hold ut:)

Skrevet

Tusen takk for svar. Ja jeg skal holde ut. Godt å vite at dette er normalt. Blir bare helt tullerusk når hun holder på i 2 timer, så er det liksom morgen klokken 0600 he he.... Håper det gir seg snart. Og ja hun er litt syk også, hoster en del..

<Nok en gang, takk for svar :o)

Skrevet

Er sånn her og....blir gaaaaaaaaaal snart jeg. Hun våkner annenhver time hele kvelden og natta. Hyler.

Skrevet

Her har det vært mye tull med soving etter barnehagestart. Han nektet legge seg før kl 22 i noen uker, innføring av flaske på natta igjen osv. Han er mye sjuk og får noen tenner som virker veldig vondt, så her er det blitt mange tulleløsninger (har blandt annet sovet med han i en stol oppe i stua i en uke). Nå har han gått i barnehage i 2 mnd (er 13 mnd) og endelig klarer vi legge han kl 20 igjen (tvitvi, har vart en uke nå) men vi er oppe noen ganger om natta og han får fremdeles flaske.

Skrevet

Vi flyttet henne over i foreldresengen ei uke, fra fredag til fredag. Dette likte hun godt, og lærte seg å forbinde natta med en eneste lang blund igjen. Eller noe sånt. Det funket iallefall, tanken var at hun kanskje trengte ekstra trygghet og foreldrekontakt en periode. Flyttet henne tilbake til eget rom og seng etter ei uke, og det gikk veldig bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...