Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Småpenger? Nei, så absolutt ikke! http://www.aftenposten.no/okonomi/NAV-avdekket-rekordsvindel-6752705.html#.TyerL4Gt0TA Og tenk på alle de som ikke blir tatt! Neste gang du vet om noen som svindler: SI FRA! Det er faktisk ikke småpenger det er snakk om. Det er store summer folk stjeler fra felleskassa!! De burde skamme seg !!!!!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Jeg hører stadig vekk at regjeringen ikke kan svare for flere milliarder kroner som bare har forsvunnet.. Så nei, jeg kommer ikke til å si ifra om jeg skulle komme over noen svindlere.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Jeg hører stadig vekk at regjeringen ikke kan svare for flere milliarder kroner som bare har forsvunnet.. Så nei, jeg kommer ikke til å si ifra om jeg skulle komme over noen svindlere. Synes begge deler er like ille. Og 2 mrd i spillemidler som FORSVANT?? Hvordan i helvete kan så stort beløp FORSVINNE??
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #4 Skrevet 31. januar 2012 Jeg hører stadig vekk at regjeringen ikke kan svare for flere milliarder kroner som bare har forsvunnet.. Så nei, jeg kommer ikke til å si ifra om jeg skulle komme over noen svindlere. Så fordi regjeringen gjør feil så skal kriminelle gå fri? Det er jo logisk..... HI
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 Jeg må være ærlig å si at jeg ikke skjønner hvordan det går ann å svindle NAV. Jeg mottar selv en liten sum i OS. I høst byttet jeg jobb, og da lønnen var det samme som i forrige jobben så gav jeg ikke beskjed til NAV om dette. Dette fordi jeg viste at OS ville bli det samme. Etter ca 2 md i ny jobb fikk jeg brev fra NAV om at de hadde fått melding fra Skatteetaten om at jeg var i ny jobb, og dermed måtte sende inn lønnsopplysninger på nytt. Som sagt så utgjorde det samme for meg uansett. Men i og med at NAV og Skatteetaten har kontakt seg i mellom så blir jeg overrasket over at det i det hele tatt går ann å svindle NAV. Skjønner at det sikkert går ann å svindle på OS ved å si at mor og far ikke er sammen og bor hver for seg, selv om far bor sammen med mor. Men å svindle på dagpenger o.l skjønner jeg ikke. Da bør det være enda mer utstrakt kontakt mellom NAV og Skattemyndighetene mener jeg for å få bukt med svindlerne. Skamme seg de som svindler. Straffen burde vært at de mister retten til trygderettigheten for resten av livet når de lurer til seg penger de ikke skal ha.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #6 Skrevet 31. januar 2012 Merker jeg er lettprovosert- Raser over at trygdesvindlere gjør at det er myyyye tyngre for de med reelt behov å få den trygda de bør få. De blir uglesett, satt i tvil på tross av tydelige bekreftelser fra et utall eksperter, men på grunn av svindlersvina må de kjempe mer enn de har krefter til. Tro det eller ei, men mange dropper ut av systemet etter mange år, fordi de ikke makter kjempe mer, ikke makter flere mystiske feil og papirforsvinninger, eller mer dårlig behandling. Alt fordi andre har klart å svindle samme system.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Jeg hører stadig vekk at regjeringen ikke kan svare for flere milliarder kroner som bare har forsvunnet.. Så nei, jeg kommer ikke til å si ifra om jeg skulle komme over noen svindlere. Ja! Lurt! Regjeringen kan ikke svare for flere milliarder kroner som bare har forsvunnet! Så jeg kommer heller ikke til å si ifra om voldtekt, ran eller overfall heller! Når Regjeringen er så teite, så kan de ikke forvente at vi tar vare på hverandre. Forstår du ikke at disse svindlerne stjeler fra OSS? Fra deg, fra barna dine? Disse millionene (og sikkert enda høyere beløp...) kunne vært brukt til barnehage, til bedre skoler, tryggere skolevei, flere plasser på eldresenter, bedre helsebehandling... Hvis du mener denne type svindel er ok, så kan du heller ikke klage på politikere og deres dårlige/manglende prioriteringer. For da er du med å omfavne mekanismer som skader velferdsstaten og stjeler fra oss alle. Tipper de som ikke reagerer negativt på denne svindlingen er småsvindlere selv. Legger på litt ekstra om hvor syke de er til legen kanskje?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #8 Skrevet 31. januar 2012 Jeg må være ærlig å si at jeg ikke skjønner hvordan det går ann å svindle NAV. Jeg mottar selv en liten sum i OS. I høst byttet jeg jobb, og da lønnen var det samme som i forrige jobben så gav jeg ikke beskjed til NAV om dette. Dette fordi jeg viste at OS ville bli det samme. Etter ca 2 md i ny jobb fikk jeg brev fra NAV om at de hadde fått melding fra Skatteetaten om at jeg var i ny jobb, og dermed måtte sende inn lønnsopplysninger på nytt. Som sagt så utgjorde det samme for meg uansett. Men i og med at NAV og Skatteetaten har kontakt seg i mellom så blir jeg overrasket over at det i det hele tatt går ann å svindle NAV. Skjønner at det sikkert går ann å svindle på OS ved å si at mor og far ikke er sammen og bor hver for seg, selv om far bor sammen med mor. Men å svindle på dagpenger o.l skjønner jeg ikke. Da bør det være enda mer utstrakt kontakt mellom NAV og Skattemyndighetene mener jeg for å få bukt med svindlerne. Skamme seg de som svindler. Straffen burde vært at de mister retten til trygderettigheten for resten av livet når de lurer til seg penger de ikke skal ha. Skjønner heller ikke hvordan det er mulig, men det fins mange kreative idioter der ute. Tenk om de heller hadde brukt kreativiteten sin på noe vettugt? Det skal komme en løsning slik at NAV kan koble seg opp mot skatteetaten sine system for å kunne avdekke svindel. Vet ikke når, men hørte noe om det på radio her om dagen. HI
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #9 Skrevet 31. januar 2012 Jeg hører stadig vekk at regjeringen ikke kan svare for flere milliarder kroner som bare har forsvunnet.. Så nei, jeg kommer ikke til å si ifra om jeg skulle komme over noen svindlere. Ja! Lurt! Regjeringen kan ikke svare for flere milliarder kroner som bare har forsvunnet! Så jeg kommer heller ikke til å si ifra om voldtekt, ran eller overfall heller! Når Regjeringen er så teite, så kan de ikke forvente at vi tar vare på hverandre. Forstår du ikke at disse svindlerne stjeler fra OSS? Fra deg, fra barna dine? Disse millionene (og sikkert enda høyere beløp...) kunne vært brukt til barnehage, til bedre skoler, tryggere skolevei, flere plasser på eldresenter, bedre helsebehandling... Hvis du mener denne type svindel er ok, så kan du heller ikke klage på politikere og deres dårlige/manglende prioriteringer. For da er du med å omfavne mekanismer som skader velferdsstaten og stjeler fra oss alle. Tipper de som ikke reagerer negativt på denne svindlingen er småsvindlere selv. Legger på litt ekstra om hvor syke de er til legen kanskje? Ja, for det var jo en bra sammenligning.. penger kontra voldtekt... Uansett, jeg melder ikke svindlere. Sånn er jeg. Hva du/dere synes om det får være deres sak. Ikke tenker jeg over det og ikke kommer jeg til å si ifra
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #10 Skrevet 31. januar 2012 Jeg trur ikke de 189 millionene hadde blitt brukt til utbedring av veger, barnehager osv. Det hadde nok forsvunnet i det store svarte milliardhullet som regjeringen ikke kan svare for.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #11 Skrevet 31. januar 2012 Jeg kjenner til flere som mottar uriktige stønader, men kan ikke melde de siden de har barn. Jeg vil ikke at de skal bli fengslet. Hadde jeg fått garanti på at de kun kutter ut stønadene hadde jeg ikke nølt med å ta kontakt med nav.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #13 Skrevet 31. januar 2012 Dritt lei av å høre at det bare er barnefamilie eller de som går på trygd. Burde de ikke sjekke de som går på sosial også? Mange som svindler der også. Vet om ei som har mottat sosialstønad uten grunn. Jobber som selvstendig OG har faen meg ikke betalt noe form for skatt eller mva, og personen får hjelp til alt slags mulig inkl. gratis trening i fra NAV regi...Personen har gjort det her i ca. 10 år!!!! Håper den personen blir syk en dag. Da kan bare godsjer seg på de reglene de har vært med å "omformet"....
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #14 Skrevet 31. januar 2012 Jeg trur ikke de 189 millionene hadde blitt brukt til utbedring av veger, barnehager osv. Det hadde nok forsvunnet i det store svarte milliardhullet som regjeringen ikke kan svare for. Så da er det bedre at beløpet går til late, ego snyltere? Tror jeg skal begynne å svindle på NAV også. Pengene blir ikke brukt til noe fornuftig uansett? Noen som blir med? Hei, kan vi ikke bare snylte hele gjengen???
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #15 Skrevet 31. januar 2012 Jeg trur ikke de 189 millionene hadde blitt brukt til utbedring av veger, barnehager osv. Det hadde nok forsvunnet i det store svarte milliardhullet som regjeringen ikke kan svare for. Så da er det bedre at beløpet går til late, ego snyltere? Tror jeg skal begynne å svindle på NAV også. Pengene blir ikke brukt til noe fornuftig uansett? Noen som blir med? Hei, kan vi ikke bare snylte hele gjengen???
Kortslutning Skrevet 31. januar 2012 #16 Skrevet 31. januar 2012 Dritt lei av å høre at det bare er barnefamilie eller de som går på trygd. Burde de ikke sjekke de som går på sosial også? Mange som svindler der også. Vet om ei som har mottat sosialstønad uten grunn. Jobber som selvstendig OG har faen meg ikke betalt noe form for skatt eller mva, og personen får hjelp til alt slags mulig inkl. gratis trening i fra NAV regi...Personen har gjort det her i ca. 10 år!!!! Håper den personen blir syk en dag. Da kan bare godsjer seg på de reglene de har vært med å "omformet".... Regner med du har meldt i fra om den personen? Hvis ikke er du jaggu like ille du!! Og du, har du lest om de som blir straffet for trygdesvindel? Det er ikke mange av de som er barnefamilier. Skjønner egentlig ikke hvor du har det utsagnet fra?? Og en annen ting, de som mottar sosialstønad blir faktisk sjekket de også. Men dessverre blir ikke alle fanget opp. Derfor er man også avhengig av at folk melder i fra når de vet om svindel. NAV kontroll gjør en fantastisk jobb og tar stadig flere trygdemisbrukere! Og enda flere vil bli tatt i år, JIPPI!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå