wildberry Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 I går fant jeg overraskende ut at vi skal bli trebarnsforeldre.. Mensen var forsinket, og når jeg i tillegg begynte å kaste opp var det ikke så mye å lure på. Husker ikke hvordan det var med de to andre, men jeg synes det gjør så "vondt" hele tiden. Nesten sånn mensen-ubehag liksom. Er det sånn det er i starten? Kan ikke huske at det var sånn..
Thea Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Jeg hadde det helt i begynnelsen med tredjemann. Var sikker på at mensen kom og hadde ingen håp om positiv test. Men det var den:) Gratulerer, forresten! Håper det var en positiv overaskelse? Vi gleder oss. Termin om 5 dager. er spent på hvordan det er å ha 3 barn men gruer mest til fødselen. Bare et lite tips: ikke bli overasket hvis du blir mer sliten dette svangerskapet - nå har du to fra før å passe på og det er OK å bli sliten og helt greit å ta mer hensyn til deg selv. For ikke å snakke om nødvendig. Skulle ønske noen hadde sagt det til meg. (ikke for å skremme - det er ikke så ille, men kan være greit å få det bekreftet).
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Her ventes 3.mann om 3 mndr Hadde mensvondt hele den første tida jeg også og trodde at mensen var rundt hjørnet hele tiden... Og sliten ja,jeg har og er forferdelig sliten i dette 3 svangerskapet,og trøtt,kan sove masse og det pleier ikke jeg til vanlig Litt spent på hvordan det er å få 3 barn jeg også,men de største blir 4,5 og 6,5 år når minste kommer så jeg håper at det går ganske bra Lykke til i svangerskapet
VinterSol+2 Skrevet 31. januar 2012 #4 Skrevet 31. januar 2012 Ja, venter nr tre vi også... (fjerde svangerskap) Er mye dårligere nå enn jeg har vært i de andre svangerskapene. Håper det gir seg etterhvert.. Nå klarer jeg liks ikke bidra med annet enn å være sofaputa til ungene mens de ser barnetv, ikke en sånn mamma jeg vil være. For ikke å snakke om all jobb/studier som ikke blir gjort, krise! Heldigvis er mannen flink til å ordne alt selv, men jeg tror han er litt fornøyd med at jeg er såpass dårlig, for da får han det som han vil; dette blir siste gangen! Forøvrig, visste dere at etterriene blir verre for hvert svangerskap? Det har jeg oppdaget, gitt. Auau. Gruer meg mer til det, enn til fødsel. Fødsel har jeg stort sett positive erfaringer med, men etterriene,,, brrrr...
wildberry Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2012 (endret) Thea: Takk for gratulasjoner:) Da jeg så at testen var positiv kom det ikke mange pene ord fra meg.. Men jo mer jeg tenker på det og venner meg til tanken, så blir det mer positivt. Hjelper jo på at samboeren min er veldig lykkelig, han ønsker seg 3 barn. Vil du si at du er veldig mer sliten i dette svangerskapet enn i de to forrige? Vi er nemlig midt i et stort prosjekt, vi kjøpte hus i høst hvor vi rev ut alt og er i ferd med å renovere hele huset. Vi er kanskje halvveis, mye som gjenstår. Vi bor hos svigerforeldrene mine til huset blir beboelig. Ser for meg at det kan bli litt tøft nå.. Så spennende med termin om 5 dager, har du gått over tiden med de to andre? Masse lykke til med fødsel:) Skjønner at du gruer deg, men tenk så herlig når alt er over Endret 31. januar 2012 av wildberry
wildberry Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2012 2augustjenterventernr3imai: Det er vel ikke så rart at man blir ekstra sliten når man har to fra før.. går sikkert kjempebra med et tredje barn når du har såpass "store" barn fra før. Da kan de jo hjelpe til litt, + at de er jo ganske selvgående når de har blitt så store. Masse lykke til med svangerskap og fødsel
wildberry Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2012 VinterSol+2: Har du barn født i 2007? Jeg fikk en gutt i 2007, og husker et nicket ditt fra bim .. hvis det var deg da?! Hvor langt er du på vei? Jeg er bare 5+3, men har allerede kastet opp x antall ganger, er konstant kvalm og har masse halsbrann. Var litt uggen de to første svangerskapene, men absolutt ikke sånn som nå. Blæh:( Etterrier ja, syntes de var vonde med førstemann - og grusomme med andremann! Tør ikke tenke på hvordan det blir denne gangen.. Huff, mye vi må igjennom
VinterSol+2 Skrevet 31. januar 2012 #8 Skrevet 31. januar 2012 Wildberry; stemmer det, jeg var her i 2007:) Jeg fikk også barn i 2008 og 2009 så jeg innser at det har blitt "noen" innlegg på bil de siste årene... Jeg er akkurat 6 fullgåtte i dag, i følge bim-appen. Myyyyye svangerskap igjen
wildberry Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2012 VinterSol+2: fikk du barn i 2007,2008 og 2009? Da har du jammen meg stått på Vi fikk i 2007, mistet i 2009, før vi fikk en til i 2010. Var egentlig ferdig med barn, men sånn ble det visst ikke.. Da er vi nesten like langt da, jeg er 5+3 ca.. Mye svangerskap igjen ja .. Men om alt går bra tror jeg det kommer til å gå fort. Syntes det gikk veldig fort med andremann iallfall.
VinterSol+2 Skrevet 31. januar 2012 #10 Skrevet 31. januar 2012 Vi får følge hverandre på veien vi da:) Han vi fikk i 2008 døde i magen min. Så jeg har bare to barn i huset nå, denne gangen håper jeg vi får kompletterr familien:) Så leit at dere mistet i 2008. Men denne gangen går det veien! Ja, jeg føler vel at vi er ferdige etter denne, om det går bra. Det gjør så absolutt mannen også. Hehe. Så jeg har fått streng beskjed om at sp fort baby er ute og vel, så skal han klippeklippe...
Moden mamma til 3 :) Skrevet 31. januar 2012 #11 Skrevet 31. januar 2012 Nr 3 på gang her også, en skikkelig attpåklatt! Har to barn fra før på 12 og snart 16 år... Dette blir min samboers første barn, så det er selvsagt ekstra spennende for ham! Vi har vært sammen i straks ni år, så han er jo vant til barn, men det blir jo noe nytt med spedbarn og hans eget i tillegg Vi gleder oss alle sammen! Jeg er nå 13+4, og formen har vært dårlig gjennom hele svangerskapet...
wildberry Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #12 Skrevet 31. januar 2012 VinterSol+2: Da får vi følge hverandre på veien, koselig Så leit å høre at han døde i magen.. var du langt på vei? Vet de hvorfor det skjedde? Som du sier til meg, det går veien denne gangen Famlien din blir komplett nå Haha, moro å høre at det er flere menn som er opptatt av å klippeklippe.. Vi har snakka om det en stund, at når vi er helt sikre på at vi er ferdig med å få barn, så skal han kutte strengen. Når jeg fortalte i går at vi skal ha et barn til ble han VELDIG glad, og var helt i skyene. Men i går kveld når vi hadde lagt oss kom det veldig forsiktig: Eh, når denne babyen er født - da tror jeg kanskje at jeg klipper MED EN GANG! hehe..
VinterSol+2 Skrevet 31. januar 2012 #13 Skrevet 31. januar 2012 Hehehe, jeg kan forstå dem da.. Sånn form som jeg er i om dagen, så frister det ikke med gjentagelse akkurat! Da vi mistet lillegutt var jeg ca halvveis i svangerskapet. Vet ikke hva som gikk galt eller akkurat hvor langt jeg var på vei, for han var veldig dysmatur, og hadde antagelig ikke fått nok næring. Vi ble fulgt godt opp i neste svangerskap, og jeg får antagelig all den oppfølgingen jeg vil denne gangen også. Trygt og godt! Ultralyd om en uke nå, så får vi se på tilstanden. Men etter formen å dømme er jeg definitivt gravid iallefall! Kan jeg spørre når i svangerskapet dere mistet?
wildberry Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #14 Skrevet 31. januar 2012 Halvveis i svangerskapet, det er ganske sent.. huff, da tror man jo liksom at alt er som det skal. Det må ha vært tøft for dere. Men så godt at dere blir fulgt opp ekstra, det er trygt å vite Vi mistet i uke 15, men fosteret hadde dødd i uke 9 trodde de. Vi var på ultralyd i uke 8, og da var alt som det skulle. Så det var jo litt sjokk.. Har iallfall lært at man ikke kan være sikker på noe som helst.
MammaTilToTette + spire Skrevet 31. januar 2012 #15 Skrevet 31. januar 2012 Venter nummer tre jeg også...Bare 5+1 men har hatt skikkelig stikkinger i underlivet/magen de to siste ukene...kan heller ikke huske at det har vært slik i tidligere svangerskap( dette er 7.svangerskapet) Men det er vel ikke unormalt at det blir verre for hver gang.. Gratulerer:)
For_mye Skrevet 31. januar 2012 #16 Skrevet 31. januar 2012 Jeg har også nr tre pp vei, har gutter født i 05 og 07. Er 5+2 idag, termin 1 okt. Trodde ikke vi skulle få flere barn jeg, for mannen ville ikke, men plutselig så kom han til meg og sa at han hadde ombestemt seg. Snakk om sjokk! Trist ålese om dere som mistet så sent, håpervalt går bra for dere nå. Jeg mistet også min første i ma ca 13 uker ut i svangerskapet, men fikk heldigvis mine to neste uten problemer. Satser på et godt svangerskap denne gangen, men er nok litt nøktern og kommer til å drøye en stund før jeg forteller omverdenen om nyheten. De kommer nok tilå få sjokk, hi hi. Hadde snev av kvalme i dag så regner med at det setter inn for fullt i uke seks slik det gjorde med de andre svangerskapene. Huff gruer meg litt til å bli skikkelig dårlig... Jeg har også mensenvondt, så det er nok helt normalt. Lykke til alle sammen.
VinterSol+2 Skrevet 1. februar 2012 #17 Skrevet 1. februar 2012 Åååå keg er glad jeg ikke er alenemor, altså.... For morgenene går tregt nå.. Barna spiser frokost i barnehagen (enklest i forhold til tidspunkter og sånn) så det er bare å få de it av senga, få kledd på dem og få dem ut av døra med matpakker og sekker.. Men etter det trenger jeg sørenmeg å hvile litt etterpå jeg altså! Og da er det mannen som gjør mesteparten av jobben! Etter at jeg fikk sea bands av mannen i går er kvalmen mer til å leve med, altså.. Men likevel føler jeg meg jo bare sjuk... Jeg er heldig som stort sett kan velge hvor jeg vil jobbe (er student) så jeg prøver ta mest mulig horisontalt i sofaen,,, Me det går så saaaakte. Klarte lese 2/3fagartikkel i går, samt en kort en, det er jo sånt jeg bree ha kommet gjennom før lunsj. Men nå har jeg innsett at formen er best sånn fra rundt tolv og et par timer framover... Stakkars ungene, jeg prøver at de skal merke minst mulig til at jeg ikke er i form, men jeg er ikkehelt den mammaen jeg ønsker å være om dagen, altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå