Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Det har begynt å bli mas om dette på jobben til mannen min allerede. Pr. i dag jobber jeg som vikar og har vært i samme oppdrag i 1,5 år. Hadde kun 2 dager ferie i fjord sommer. Derfor vil jeg ha ferie i år. Sitter her og lurer på om jeg skal ta alle 5 ukene med ferie på en gang. Jeg vet jo at jeg ikke kommer til å ta mere ferie resten av året pga. at jeg jo da får trekk i lønna. Gjør jo det i sommer også, men da har jo enda feriepengene + lønna for juni som kommer i juli. Er ikke så god på å legge til side penger så vet jo at de pengene blir borte. Vi har heller ikke barnepass i juli pga. feriestengt så vi må få kabalen til å gå opp. For alt jeg vet så er det mulig mannen ikke får ferie i juli heller siden han hadde det i fjord. Ingen i familien som kan hjelpe til heller. Storebror (17 år) skal jobbe i sommer da han har fått feriejobb et sted hvor han kan få lærlingeplass når han er ferdig med skolen i 2013. Ville dere tatt alle 5 ukene på en gang om dere var meg?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Hvis u vil kan du jo høre om det er mulighet for det, men vær klar over at arbeidsgiver kan si nei til dette. Du har ikke rett på å få ta ut mer enn 3 uker sammenhengende.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Hvis u vil kan du jo høre om det er mulighet for det, men vær klar over at arbeidsgiver kan si nei til dette. Du har ikke rett på å få ta ut mer enn 3 uker sammenhengende. Ja det vet jeg. Men i og med at dem må sette inn vikar for meg så vet jeg at det er ønskelig at jeg er borte mest mulig sammenhengende for å slippe flere vikarer og dermed flere opplæringsrunder. Det var det som ble sagt i fjord i alle fall. HI
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #4 Skrevet 31. januar 2012 Fjord er i internasjonalt fagspråk (geologi, geografi) forklart som ei dyp, smal og langstrakt hav- eller innsjørenne med bratt land på tre kanter. åpningen ut mot havet kalles for fjordens munning og er ofte grunn. Fjordens innerste del kalles fjordbunnen. Er havrenna bredere enn den er lang, er det en bukt eller en vik. I fjor=forrige år
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 Fjord er i internasjonalt fagspråk (geologi, geografi) forklart som ei dyp, smal og langstrakt hav- eller innsjørenne med bratt land på tre kanter. åpningen ut mot havet kalles for fjordens munning og er ofte grunn. Fjordens innerste del kalles fjordbunnen. Er havrenna bredere enn den er lang, er det en bukt eller en vik. I fjor=forrige år å herre min hatt. Er det mulig... Beklager så mye at jeg tråkka deg på de ømme såre tæra dine og skrev et ord feil. Tror jeg faktisk går og skyter meg.... Drit lei av all denne korrekturlesingen på feilskrivingen til andre her.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #6 Skrevet 31. januar 2012 Fjord er i internasjonalt fagspråk (geologi, geografi) forklart som ei dyp, smal og langstrakt hav- eller innsjørenne med bratt land på tre kanter. åpningen ut mot havet kalles for fjordens munning og er ofte grunn. Fjordens innerste del kalles fjordbunnen. Er havrenna bredere enn den er lang, er det en bukt eller en vik. I fjor=forrige år å herre min hatt. Er det mulig... Beklager så mye at jeg tråkka deg på de ømme såre tæra dine og skrev et ord feil. Tror jeg faktisk går og skyter meg.... Drit lei av all denne korrekturlesingen på feilskrivingen til andre her. Er det ikke greit å få vite om det da? Det blir faktisk veldig forstyrrende for leseren når du konsekvent bruker et ord som betyr noe helt annet enn det du mener.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Fjord er i internasjonalt fagspråk (geologi, geografi) forklart som ei dyp, smal og langstrakt hav- eller innsjørenne med bratt land på tre kanter. åpningen ut mot havet kalles for fjordens munning og er ofte grunn. Fjordens innerste del kalles fjordbunnen. Er havrenna bredere enn den er lang, er det en bukt eller en vik. I fjor=forrige år å herre min hatt. Er det mulig... Beklager så mye at jeg tråkka deg på de ømme såre tæra dine og skrev et ord feil. Tror jeg faktisk går og skyter meg.... Drit lei av all denne korrekturlesingen på feilskrivingen til andre her. Er det ikke greit å få vite om det da? Det blir faktisk veldig forstyrrende for leseren når du konsekvent bruker et ord som betyr noe helt annet enn det du mener. Vet du hva. Det er snakk om ett jævla ord som ble feil. Normalt sett er jeg ikke hårsår. Men nå ble jeg litt mer enn lettere irritert. Og jeg VET hvordan I FJOR skrives, en liten glipp fordi jeg stresset litt akkurat da. Synes veldig synd på de med dysleksi her inne. Titt og ofte ser jeg folk blir korrigert og hakket på.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #8 Skrevet 31. januar 2012 Du skriver "i fjord" tre ganger, noe som rettferdiggjør at en annen korrigerte deg. Hvorfor skyte ut piggene i stedet for å ta imot velmente råd? Jeg pleier å bli glad for å bli rettledet når jeg tar feil, ingen er feilfri vet du (heller ikke min rettskrivning).
To tette og ei badehette Skrevet 31. januar 2012 #9 Skrevet 31. januar 2012 Du skriver "i fjord" tre ganger, noe som rettferdiggjør at en annen korrigerte deg. Hvorfor skyte ut piggene i stedet for å ta imot velmente råd? Jeg pleier å bli glad for å bli rettledet når jeg tar feil, ingen er feilfri vet du (heller ikke min rettskrivning). Helt enig! Pleier og si takk, jeg (iallefall når noen humoristisk siterer leksikon) :-)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #10 Skrevet 31. januar 2012 Fjord er i internasjonalt fagspråk (geologi, geografi) forklart som ei dyp, smal og langstrakt hav- eller innsjørenne med bratt land på tre kanter. åpningen ut mot havet kalles for fjordens munning og er ofte grunn. Fjordens innerste del kalles fjordbunnen. Er havrenna bredere enn den er lang, er det en bukt eller en vik. I fjor=forrige år å herre min hatt. Er det mulig... Beklager så mye at jeg tråkka deg på de ømme såre tæra dine og skrev et ord feil. Tror jeg faktisk går og skyter meg.... Drit lei av all denne korrekturlesingen på feilskrivingen til andre her. Er det ikke greit å få vite om det da? Det blir faktisk veldig forstyrrende for leseren når du konsekvent bruker et ord som betyr noe helt annet enn det du mener. Vet du hva. Det er snakk om ett jævla ord som ble feil. Normalt sett er jeg ikke hårsår. Men nå ble jeg litt mer enn lettere irritert. Og jeg VET hvordan I FJOR skrives, en liten glipp fordi jeg stresset litt akkurat da. Synes veldig synd på de med dysleksi her inne. Titt og ofte ser jeg folk blir korrigert og hakket på. Skjerp deg, det er da ingen som har hakket på deg, du ble jo bare informert fordi det så ut som du ikke visste det.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #11 Skrevet 31. januar 2012 Når du skriver det samme ordet feil gjennom hele innlegget, så må det vel kunne være lov til å rettlede deg litt. Og nei, du tråkket ikke på mine ømme tær:) Beklager hvis jeg såret deg. Hadde innlegget ditt inneholdt så mye feil som tegner til at du har dysleksi, så hadde jeg nok ikke rette på deg. Men siden innlegget ditt var relativt fritt for skrivefeil, så går jeg utifra at du rett og slett trodde at det skrives "fjord" siden dette ordet gikk igjen flere ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå