_FIVRELLA_ Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Jeg kviet meg da jeg har hørt det kan gå begge veier. Enten sover de bedre og lengre eller så sover de dårligere og kortere. Lillemann har vært sinnsykt glad i flaska med mme om kvelden (fullammer bortsett fra denne ene flaska). Og flaske har egentlig funket bra. Han våknet en, kanskje to, ganger om natten. Derfor ga vi en porsjon grøt for deretter å gi han flaske. Lillegutt hadde tydeligvis plass til mye i magen da han spise nesten 200ml i tillegg til grøten! Han sov fra 19.00 til 05.30. Da ga jeg litt bryst, han orket ikke mye, for deretter at han sov til 08.00. Jeg har fått sinnsykt mye søvn! Nå tenker jeg: Hvorfor har eg ikke prøvd dette før??!!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Jeg startet å gi jenta mi grøt på kvelden etter et par uker med tilvenning, men det endte med masse oppvåkninger og roligheter om natta. Nå får hun grøt til lunsj, og sover godt igjen om natta. Etter en full porsjon grøt i går, spiste hun hele flaska på 200 ml mme i tillegg. Skal begynne med en porsjon grøt til snart til dagen, hun er 5 mnd neste uke.
Zana123 Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Her var det slutt på sovingen når vi begynte med grøt på kvelden, så den har vi kuttet ut. Skal begynne å gi han litt grøt på dagen for å se om det går. Jeg angret på at jeg begynte med grøt...
_FIVRELLA_ Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2012 Rart at det er så forskjellige reaksjoner på det. Men, som alt annet, må man prøve seg frem for å finne ut hva som passer best til SITT barn. Desverre (?) ingen oppskrift...
abella Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 Gutten min nattavvente seg selv og begynte å sove natta gjennom da han var 5 mnd. Han fikk da en porsjon mat til frokost og bittelitt grønnsaker på ettermiddagen. Så min erfaring er at det er det totale inntaket av mat gjennom hele dagen og ikke bare hva de spiser før de legger seg som avgjør hvor mye mat de trenger på natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå