Gå til innhold

Binde renten huslån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på om vi skal binde renten eller ikke....har fått tilbud å binde i 5 år på 4,1 % Har nå 3,95 %. Dette vil medføre en økning på lånet på 300,- kr. mnd..... men da vet vi sikkert hva vi må betale i 5 år, med tanke på ekstra utgifter med barnehage etterhvert ;)

Hva er lurt å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg selv tok binding av renten på huslånet på 10 år før jul. Jeg må betale en del mer, men føler en trygghet med å vite hva jeg har å rutte med i 10 år framover. Er også alenemor og har ingen å støtte meg til økonomisk i hverdagen.

Så klart pr dags dato er det jo økonomisk lønnsomt å ha flytende rente, men slik den økonomiske situasjonen har vært i Europa den siste tiden så valgte jeg fastrente. Ikke det at jeg sier at renta vil øke betraktelig med det første. økonomi er vanskelig å spå, selv det beste økonomiske rådgiverne har tatt veldig feil de siste årene.

Som sagt, ønsker dere en forutsigbar hverdag hvor dere vet hva dere har å rutte med så anbefalles fastrente. Og det vil jo bare utgjøre 2592 kr i året inkludert skattefradraget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...