Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Hun hadde fått en dør i fleisen på skolen. Når hun kom hjem var hun slapp og uvel. Hun var kvalm og hadde veldig vondt i hode. Hun har en stor kul i panna så veldig lett å se at hun fikk en skikkelig kakk. Det jeg reagerer på er at skolen ikke ringte oss. Hun sier hun fikk litt trøst av ei hun ikke kjente. Hun ble ikke undersøkt eller noe etterpå. Vi blir å holde henne hjemme i morgen siden hun enda har veldig vondt i hode. Er det ikke vanlig at skolen ringer om noe slikt ser? Jeg føler for å ta en telefon for å forhøre meg litt om hva som egentlig skjedde og hvorfor det ikke ble fulgt opp skikkelig. Er jeg hysterisk her eller er det rett å reagere?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Er ikke sikkert at noen av lærerme fikk dette med seg om de ikke så noe og ikke ble fortalt om dette. Du kan sikkert ta en telefon, men det er slike uhell som skjer når det går for i svingene med mange barn som skal hit og dit.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 Er ikke sikkert at noen av lærerme fikk dette med seg om de ikke så noe og ikke ble fortalt om dette. Du kan sikkert ta en telefon, men det er slike uhell som skjer når det går for i svingene med mange barn som skal hit og dit. Hun hadde blitt trøstet av en lærer hun ikke kjente. Så syns egentlig denne personen skulle sagt fra til hennes kontaktlærer. Jeg får ringe skolen i morgen å snakke med de. Er første gang jeg får hjem en skadd unge Takk for svar.
Gjest Morn du Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 Er ikke sikkert at noen av lærerme fikk dette med seg om de ikke så noe og ikke ble fortalt om dette. Du kan sikkert ta en telefon, men det er slike uhell som skjer når det går for i svingene med mange barn som skal hit og dit. Uheldig å ikke få vite slike ting! Kan faktisk være hjernerystelse og det skal jo følges opp. Synes den læreren som trøstet henne skulle gitt beskjed videre.
Mandalas Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 Å, sÅnt er kjedelig.For et halvÅr siden fikk jeg hjem e gutt som blødde fra bakhodet! Det var blod i lua og hÅret og ingen voksne visste om det Noen dager tidligere kom han hjem med en kjempekul i panna. Da visste de voksne det, men bedømte det til at det ikke var sÅ farlig. Det er ikke mye gøy altsÅ, men uhell skjer jo.
Himmel og hav Skrevet 31. januar 2012 #6 Skrevet 31. januar 2012 Om hun har fått døra i fjeset, grått blitt trøstet, og så roet seg, så er det ikke rart om de ikke har ringt. Hvis hun ikke har gitt uttrykk for at hun føler seg dårlig, så ringer man jo ikke for hver kul og hvert skrubbsår. Kuler i panna ser ofte veldig dramatiske ut, uten at det nødvendigvis er noen stor skade. Min erfaring er at når barna går på skolen så er det noe helt annet enn i barnehagen. Det blir ikke ringt hjem med mindre det har skjedd noe som åpenbart gjør at barnet må til lege, eller barnet selv sier fra at hun/han føler seg dårlig. Det er så mange barn i forhold til voksne at de kan rett og slett ikke ha oversikten over alt som skjer og om alle elevene er i form. Om de burde ha ringt eller ikke er jo vanskelig å bedømme for både deg og oss andre, siden vi ikke var der, men du kan jo ta en telefon og si fra hva som har skjedd og hvorfor hun er hjemme i dag. Så får de vurdere internt om det har vært en svikt i forhold til de rutinene de har.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Du kan sikkert ta en prat med skolen, men jeg ville først og fremst tatt en prat med ungen. Hun må vite at om hun har veldig vondt, føler seg uvel e.l. så må hun si ifra til en voksen så de kan ringe til deg. Er noen unger som bare trekker seg unna når det er noe og ikke forteller det til noen, og da er det ikke alltid så lett for de voksne og fange opp at barnet føler seg dårlig.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #8 Skrevet 31. januar 2012 Du kan sikkert ta en prat med skolen, men jeg ville først og fremst tatt en prat med ungen. Hun må vite at om hun har veldig vondt, føler seg uvel e.l. så må hun si ifra til en voksen så de kan ringe til deg. Er noen unger som bare trekker seg unna når det er noe og ikke forteller det til noen, og da er det ikke alltid så lett for de voksne og fange opp at barnet føler seg dårlig. Hun er et slikt barn, hun tør ikke si i enkelte situasjoner å trekker seg unna. Så jeg tror at hvis denne læreren som trøstet hadde sagt i fra til hennes kontaktlærer hadde det kanskje blitt fanget opp at hun følte seg uvel. Får ringe skolen etterpå å høre hva de sier. Hun er mye bedre i dag og har sovet godt i natt. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå