Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Off. liker ikke den kampen. OG vi har prøvd flytende paracett.. hehe, gjekk ikke bra.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Finnes paracet smeltetablett med banansmak. Kanskje det hadde vært noe å prøve?
Gjest irismor Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 Stikkpiller er et mareritt, brusetabletter likeså. Men appelsinjuice kurer feber Bland flytende paracet i juice, da kjenner de ikke paracetsmaken. Eneste som virker her i gården
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 Ikke gjør det. Mine får kun det om de er i totalt koma. Gir enten den med banan eller flytende med solbærsmak løst opp i en liten kopp med saft eller brus. Det får de såpass sjelden så de heller innpå selv om de er slapp.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #5 Skrevet 30. januar 2012 Jeg gjør det, eller lurer 4-åringen. Lar han sitte på do, sier at jeg må tørke han. å vips, smetter jeg inn en stikkpille i rompa. Det går veldig raskt, å jeg foklarer etterpå at han har fått medisin siden han er syk.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Min 4åring svelger en halv vanlig paracet. Hn vil heller ikke ha stikkpille og jeg har ikke tenkt å tvinge noe inn i romp!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #8 Skrevet 31. januar 2012 Vi gir stikkpille selv når barnet ikke vil. Men vi har hele tiden vært fast bestemt på at er han syk er det ingen utvei, noe han forstår. Men vi har aldri tvunget han, men heller gitt den til han litt motvillig fra hans side. Jeg synes ikke dette kan sammenlignes med overgrep. Den lille pillen, det er gjort på 10 sek. og man gjør det jo for at barnet skal bli bedre. Hva da med sykehus, tannleger osv. før eller siden må barna lære at av og til må man gjøre ting man ikke liker.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #9 Skrevet 31. januar 2012 Jeg ville følt det som et overgrep. Lurer på hva du mener med overgrep? Overtramp ville du kanskje følt det som, men garantert ikke som et overgrep. Overgrep kan gi traumatiske ettervirkninger. å få en stikkpille gir ganske garantert ikke det! Her har vi hatt mange "diskusjoner" med barnet pga det ikke vil ha medisin når det er syk. Og så lenge det ikke er "livsviktig" medisin, så lar vi det være hvis de absolutt nekter.
ellen-propellen Skrevet 31. januar 2012 #10 Skrevet 31. januar 2012 La det være en belønning etterpå,å forklar barnet i forkant hvorfor stikkpille må taes. Man lar ikke vær å gi medisin fordi barnet kjemper, men man skal heller ikke gi medisin før det er nødvendig.
soleia Skrevet 31. januar 2012 #11 Skrevet 31. januar 2012 Smeltetabletten glir greit ned her hjå oss.
Mrs. Bouquet Skrevet 31. januar 2012 #12 Skrevet 31. januar 2012 Hvorfor tvinge i stikkpiller når det finnes så mange alternativer? Smeltetabl med banan eller jordbærsmak tar til og med mine som blir hysteriske når vi nærmer oss med noe medisin.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #13 Skrevet 31. januar 2012 Hvordan ville du følt det om noen hadde tvunget noe oppi rompa di?? Jeg ville følt det som et overgrep...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #14 Skrevet 31. januar 2012 Jeg synes det er greit at de lærer seg at det finnes ting som ikke er superbehagelig, men som de må akseptere fordet. Gir jo ikke tablett med mindre det er nødvendig, og når de da ikke liker eller klarer å få ned ved å svelge selv er det stikkpille som gjelder. å se på det som overgrep synes jeg er å gå for langt. Mine liker ikke stikkpillen, emn protesterer ikke da de vet at det er nødvendig og at det ikke er noen vei utenom. å unngå alt som er pittelite ubehagelig er å gjøre dem en bjørnetjeneste i lengden.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #15 Skrevet 31. januar 2012 At noen kan se på det å gi et barn nødvendig medisin som et overgrep, synes jeg er underlig. Det er jo for at barnet skal få det bedre, og det tror jeg de fleste 4åringer egentlig forstår hvis man forklarer dem det. å gi en stikkpille tar et halvt sekund, det er hverken vondt eller veldig ubehagelig. Som regel har man jo også tatt temperaturen der inne. Det er ikke alltid de har lyst til det heller, men må man, så må man. Jeg lurer på om disse mammaene som mener dette er et overgrep noen gang har hatt et veldig sykt barn innlagt på sykehus? Jeg kan love at det å få en stikkpille i rompa ikke kan måle seg med det man må igjennom der noen ganger.. Jeg har måttet holde et hylende barn mange, mange ganger gjennom fælere ting enn det, og DET er ikke noe gøy, men det er jo for at barnet skal ha det bedre. Det hadde jo vært et overgrep å IKKE gjøre det. Lurer forøvrig på om det automatisk føles som et overgrep fordi det er "der nede"? Er det ikke like ille å tvinge i et barn noe gjennom munnen? Når det er sagt, kan man prøve smeltetabletter o.l. først, men det er nok ikke alle 4åringer som ønsker å ta disse heller.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #16 Skrevet 31. januar 2012 Takk for svar grunnen er jo at jeg som mor syns han er for "stor" til stikkpiller. Men hadde nærmere 40 i feber, og klokken var sent så butikken var stengt. Han nekta, Vi hadde også flytende, men han klarte ikke ta dosen, (ikke i nærheten engang) Da klokken vart 00.30 bestemte jeg meg for å gi en stikkpillelikevel, det ende med at han sparket meg i fjeset så lippa mi sprakk og jeg silblødde. Ingen smertestillende ble gitt, jeg sov dårlig, følte jo at han ville få krapmer eler bli sykere.. Gjekk bra. så Nå er innkjøpet av sugetabeletter med banansmak INNKJøPT. Gutten har lovd å prøve, men han sier at han er ikke sikker på om han klare det. ER Håpløst. men håper han liker det. HI
Gjest Ingen skal få! Skrevet 31. januar 2012 #17 Skrevet 31. januar 2012 Mine barn hater de smeltetablettene. Men de syns paracet stikkpiller og ibux mixtur er greit. Derimot når fireåringen har gått på antibiotika må vi tvinge det i henne. Overgrep? Mulig, men det er bedre å tvinge i en unge medisin, enn at hun skal gå rundt å være syk.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #18 Skrevet 31. januar 2012 Disse smeltetablettene må dere løse opp i god drikke. Få barn svelger de uansett smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå