Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Nå skremmer alle meg om at jeg må passe meg, sjekke meg med lege osv. Var me legen på laurdag, men han tenkte ikke på det. er snart i uke 22
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Dersom du snart er i uke 22 er risikoen for at du har svk.forgiftning minimal. Så vidt jeg vet er det ingen som får det før uke 20, og ytterst få som får det før uke 28. Men symptomene er økt blodtrykk, økt ødem (vann i kroppen) og proteiner i urinen. Det økte blodtrykket kan gi symptomer som pannehodepine og synsforstyrrelser. Du kan også få smerter i leveren, men det er mer sjeldent. Er du usikker skal du alltid oppsøke JM eller lege. Ta med urinprøve og be dem om å måle blodtrykket.
Gjest yrild Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 Når den gravide har forhøyet blodtrykk, eggehvitestoffer (protein) i urinen og eventuelt hevelse i beina eller hendene (ødem) etter 20 svangerskapsuker, kalles det svangerskapsforgiftning (preeklampsi)
Gjest yrild Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 Hovne hender og føtter, hurtig vektøkning og noen ganger hevelser i ansiktet. Symptomer som hodepine, flimring for øynene, generell utilpasshet og smerter øverst i magen kan være tegn på en alvorlig svangerskapsforgiftning.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #5 Skrevet 30. januar 2012 Google: symptomer på svangerskapsforgifting - så tipper jeg at du hadde fått fortere hjelp enn her inne.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #6 Skrevet 30. januar 2012 Takk for enkle svar Hadde feber i 3 dager og forhøyet crp, går på antibiotika no da. Men merker ingen forskjell bortsett fra at feberen er borte. Jeg har hodepine Ser stjerner svimmel Mye slim i hals og nese (avogtil så gale at jeg fe panikk) og blør fra nesen. (sist jeg blødde var for 6 år siden, og var da gravid) spyr (ikke oppkastsyke) lite matlyst drikker vann. (noe jeg ikke liker til vanlig, drikker nå nesten 3 Liter på en dag) fingrene hovner opp når jeg har gått en tur i raskt tempo. Sambo sier fjeset mitt er svulmet. (sier der ser ut som jeg netopp har født) Har da født to fra før. Sikkert bare en sterk forkjølelse HI Den værste jeg har hatt!!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #7 Skrevet 30. januar 2012 Hadde urinveisinfeksjon i desember. Men legen sa han ikke trenge å sjekke. Hadda da også en antikur. Hadde ikke vond, bare gjorde utslag på prøven.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå