Påtidemedentil Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Er det arvelig? Min mor fikk ikke strekkmerker under gravititeten med meg og min søster, kan jeg også slippe unna ?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Min mor fikk ikke strekkmerker, ikke min søster heller. Jeg derimot var litt mer uheldig Men det ligger nok litt i genene. Kommer nok litt an på hudtypen din også, om den er elastisk og kan strekke seg mye uten at det "sprekker". Mine kom ikke før siste uka i svangerskapet, så jeg trodde først jeg skulle slippe unna.
Påtidemedentil Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2012 Okei Ja. Jeg har noen strekk merker på lårene nå pga oppgang i vekt. Var tynn som en strek når jeg var yngere, rundt 16-18år. Men la på meg rundt 7kilo på kort tid etter idrett stopp, gikk fra 55-63kilo. Så da fikk jeg noen.
Fru.Vestavind Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 Mamma og søstra mi fikk mykje strekkmerker, eg har kun på brysta (frå puberteten) og nokre få,små på låra (uvisst når det kom, la merke til dei etter svangerskapet:P). Så vil tru det er nokså individuelt? (ev kan arvast frå farssida av slekta og? Men veit ikkje om farmor hadde strekkmerker akkurat;P)
Synne 2007<32012 Skrevet 31. januar 2012 #6 Skrevet 31. januar 2012 Verken min mor eller mine 2 søstre fikk strekkmerker. Så heldig var ikke jeg... Mener jeg har lest at det spesielle hormonet ikke er arvelig... Er ikke helt sikker...
Fru.Vestavind Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Verken min mor eller mine 2 søstre fikk strekkmerker. Så heldig var ikke jeg... Mener jeg har lest at det spesielle hormonet ikke er arvelig... Er ikke helt sikker... Ja, trur det kan vere noko i det med at det ikkje er arveleg. Er jo somme som slipper unna strekkmerker i eit svangerskap(eller fleire) for så å få i neste.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #8 Skrevet 31. januar 2012 Jeg tror det er arvelig, men ikke nødvendigvis i rett linje fra mor til datter. Du er jo ikke prikk lik din mor genetisk sett, så du kan jo aldri vite. Likevel tror jeg nok det har endel med hvordan huden din er, og dette er jo i stor grad arvelig.. I min familie har vi lite strekkmerker... Jeg har noen, men i begrenset grad. Samme med moren og søsteren min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå