Gå til innhold

Flere som har reel angst for omgangssyke?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt ille. Jeg er redd stort sett hele vinteren, ettersom det er da det er mest av det. Og særlig etter at minstemann på 9 mnd kom.

Jeg er LIVREDD for at minstemann skal bli syk, for han er så dårlig til å drikke til vanlig, og er pissredd for å bli lagt inn på sykehus med henne (var en del på sykehus med henne da hun var nyfødt, så har fått sykehusangst etter dette).

Og i kveld har eldstemann klaget på kvalme og vondt i magen... Jeg er så utrolig nervøs nå. Svetter, fryser, er dårlig i magen, hjertebank osv. Skikkelig angst.

Er det noen som har det som meg? Eller evt noen som kan komme med noen beroligende ord...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke berolige deg, men kanskje det hjelper litt på at vi er flere.

Har det like ille som deg hvis jeg tror omgangssyken er på vei, hvis vi har vært sammen med noen andre som har fått det eller hvis den lille starter med diare. Helt forferdelig!!!

Skrevet

Jeg har angst for dette HVER dag! Spesielt om kvelden. Og det er minste jeg er så redd for.

Hva gjør man med dette da?! Orker ikke ha det sånn lenger.

Hi

Skrevet

Hva er farlig med det, annet enn at det ikke er gøy? Hva er du redd for?

Jeg kjenner ei dame hvor barna har måttet ligge alene på badet om de fikk omgangssyken, fordi hun ville ikke ta i spy eller hjelpe dem. Så de fikk klare seg som best de klarte selv. Forferdelig, i mitt hode.

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen, selv om jeg ikke har det så ille.

Ta kontakt med noen du kan snakke med om dette! For din egen sjelefreds skyld, for barna dine sin skyld og for at dette ikke skal utvikle seg til bakteriehysteri.

Skrevet

Hva er farlig med det, annet enn at det ikke er gøy? Hva er du redd for?

Jeg er ikke HI, men jeg er redd for omgangssyke, jeg også. for mange som har andre sykdommer fra før, så er ikke omgangssyke bare en natt over do og ferdig med det. Jeg har vært innlagt på sykehus 3 ganger pga dehydrering og hjerteklapp. Jeg vet også om flere som må legges inn fordi de ikke får i seg medisiner, mister kontroll over blodsukker osv. Så for en del av oss så er omgangssyke noe å være redd for.

Skrevet

Jeg vil ikke kalle det jeg har for angst/redsel, men heller en overdreven håndhygiene regel i forhold til dette. Minsten hadde faktisk omgangssyken forgje uke, og da er det fullt smitte regime her hjemme! Så egoistisk som jeg er så er det faktisk meg selv jeg er redd for =p Hater å kaste opp!

Men anbefaller deg å lese deg litt opp i forhold til omgangssyken og få skikkelig kunnskap om dette. Da innser du kanskje at dette er noe alle for, og det er svært sjeldent det er noe farlig ( selv med barn som normalt drikke/spiser lite.)

Skrevet

Det/den jeg er redd for er minsta. Hun har lite å gå på fra før. Spiser lite og drikker lite. Og om hun blir syk, så er jeg liksom sikker på at det ender med innleggelse. Og det er mitt mareritt ettersom jeg har sykehusangst til de grader. Så det er ikke meg selv jeg er redd for, selv om jeg alltid blir fryktelig dårlig.

Men, det er altså denne gangen: liten unge som drikker lite, spyr opp alt, innleggelse, meg rett i kjelleren.

Jeg er ikke bekymret for de to eldste, for de er jo store, og skjønner at de må drikke osv, også tåler de mer. Men, minsta er jo bare baby, i tillegg til at hun spiser og drikker lite. Føler hun ikke tåler noe slikt. Men, håper virkelig det bare er noe jeg innbiller meg.

Hi

Har begynt hos psykolog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...