Gå til innhold

Er det virkelig "feil" å ville mer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 23 år, har mann, barn, fast jobb, eier leilighet og bil. Dette er kanskje drømmelivet for noen, og misforstå meg rett, jeg ER fornøyd, og storkoser meg som mamma. MEN, jeg vil så gjerne gjøre noe mer ut av livet mitt, være med på å forandre verden, gjøre NOE...

Disse tankene går ikke over styr, og måtte jeg velge mellom det ene eller det andre ville jeg så klart fortsatt å være mamma. Men hvorfor kan jeg ikke være begge deler? Mannen min syns det er tullete å tenke slik, og blir irritert når jeg snakker om det, han mener at jeg er utakknemlig og burde være fornøyd med at vi har fått til det som så mange andre drømmer om.

Vet ikke hvor jeg vil..måtte bare få ut litt agresjon.. hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke det høres tulltet ut i det hele tatt. Du er 23 år og har hele livet foran deg, og da er det nesten selvsagt at du ønsker mer enn å "bare" være mamma, kone osv.

Det er MANGE mødre og fedre som gjør ting som kan forandre verden. Kanskje ikke hele verden, men byen man bor i, bygda, kommunen, gata, skolemiljøet osv. Og jeg er sikker på at du har mye å by på så hvorfor ikke engansjere seg på lokaltnivå i noe du kunne interessere deg i eller brenne for?

Skrevet

Gjør som jeg skal, være med en buss med klær og mat til Estland. Dele ut på barnehjem og til fattige barn, DA ser du hvor heldig du er når du kommer hjem, og du føler at du har gjort noe for andre ute i den store verden :)

Skrevet

Det er ikke feil å ville mer.

Svært mange på din alder tar høyere utdanning, fester og dater med sommerfugler i magen og sønderknuste hjerter om hverandre, har fyllehelger i Hemsedal med afterski, reiser jorda rundt som backpackere eller studenter, jobber på bar i Syden, jobber med foreldreløse i Afrika, osv. Rett og slett sorgløs ungdom som skaper seg livserfaringer.

Høres rett og slett ut som om du har blitt etablert og "satt" litt for fort.

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om her.

Jeg fikk (dumt nok) en eye opening opplevelse da jeg så Bruce almigthy. Det høres tullete ut, men budskapet er faktisk veldig sant.

å utføre en forskjell handler ikke om å snu opp ned på alt og å bygge skole i afrika mens du hjelper leger uten grenser i Pakistan.

Ta de små skrittene. Meld deg på leksehjelp for asylmottakere, les avisa for de eldre på søndag. Still opp som foreldrekontakt, stå i kiosken på cupen. Hjelp en gammel dame hjem med bæreposene fra butikken. Dette er hverdagsheltene som faktisk GJøR en stor forskjell for akkurat den personen de hjelper den dagen.

Dessuten er du bare 23. Kanskje du er med redd barna og bygger skole i afrika om noen år... i mellomtiden kan du starte i det små og sakte men sikkert gjøre verden et bedre sted å være for noen.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Mye bra svar til deg her hi =)

Jeg er som deg, og har alltid vært sånn. Jeg meldte meg inn i ungdommens komunestyre som ungdom og lagde da en ungdomsallbrukshall i Bærum. Det var givende og gjorde at jeg ville mer, gleden av å gi er større enn å få.

Sjekk ut i bydelen din/komunen din og de har en frivllighetssentral. Jobb der 1 kveld i uken til å begynne med. Om du bor i Oslo anbefaler jeg deg å være frivillig på alternativ jul det er det mest givende jeg har gjort i allefal. Lenge til nå da.

søk på nettet og bruk sommerferien deres i en organisasjon, det er masse å velge i. Barnehjem, eller sjimpansehjem for sjimpanser som er foreldreløse. Der hjelper du de med nærheten de ikke får fra mor og veien tilbake til det fri! Altså det er masse dere kan gjøre.

Om dere skal gjøre noe "drastisk" må dere betale reisen selv, men får gjerne kost og losji.

Om du bor i Oslo er det i allefal masse du kan gjøre. Bli med i røde kors sin leksehjelp, suppekjøkken, fattighuset....

Gjest gry1986
Skrevet

kjenner meg i gjen jeg også... masse flotte tips her ja.

jeg jobber frivillig i noe som heter mini ten, annen hver fredag.det er en klubb for barn/unge (mini tenåringer) 10-12 år i kirken her jeg bor. det er et flott kristent tilbud for de unge som vier at det er noe trygt og kjekt isteden for å reke ute å drikke å sånn i helgene.

Skrevet

Oi, har ikke vært her igjen før nå. Så mange kjekke svar og løsninger. Her var det masse inspirasjon ja. Leter litt på nettet nå ang ting jeg kan gjøre her og i nærmiljøet, så tusen takk alle sammen :) Og så kan mannen syns hva han vil. HEhe

Skrevet

Er enig med mange her. Det er like viktig å redde naboungen som å redde verden. Finn noe du synes er meningsfullt og som går an å kombinere med familielivet - din hobby om du vil! En hobby behøver jo ikke å være klipp-lek-og-lim, idrett eller korsang!

Det er givende å bedrive organisasjonsarbeid av ymse slag og man lærer faktisk mye av det også!

Lykke til med ditt prosjekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...